SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości 50 lat AMG – limitowane edycje, hiperauta i konkurecja dla Panamery

50 lat AMG – limitowane edycje, hiperauta i konkurecja dla Panamery

23.02.2017, godz. 10:27
Mercedes-AMG GT C
Mercedes-AMG GT C foto: Mercedes

Sportowa dywizja Mercedesa świętuje swoje pięćdziesiąte urodziny i przygotowuje kolejne niespodzianki dla swoich klientów. Od specjalnych linii wyposażenia do hipersamochodu - dla każdego coś miłego.

Zacznijmy od czegoś bardziej przystępnego. Komórka AMG przygotowała specjalnie zindywidualizowane modele GT C Roadster, C63 oraz C43. Niemal wyścigowy GT C zostanie wyprodukowany w ilości 500 egzemplarzy i będzie dostępny zaledwie w dwóch kolorach: Designo Graphite Grey Magno i Designo Cashmere White Magno. Na nadwoziu tego auta królują dodatki w czarnym macie – splitter, progi, dyfuzor czy grill pokryto właśnie taką barwą.

Zobacz też: Mercedes z 1985 roku od pierwszego właściciela

Mercedes-AMG C63 w wersji Ocean Blue wyróżnia się przyciągającym wzrok kolorem dachu. Niebieskie są też liczne dodatki, jak chociażby linia ciągnąca się przez całą szerokość zderzaka. Tylko 150 tego typu aut wyjedzie na drogi.

Nieco słabszy C43 ma zamontowany "diamentowy" grill, matowo czarne felgi czy też mały spoiler na tylnej klapie

Pisaliśmy o: Mercedes-Maybach G650 Landaulet – kto bogatemu zabroni?

Mercedes-AMG planuje też konkurenta dla Panamery, który mógłby zastąpić w gamie model CLS Shooting Brake. Czterodrzwiowe nadwozie byłoby wzorowane na sportowym GT R. Pod maską znajdziemy prawdopodobnie czterolitrowe V8 z dwoma sprężarkami. Przewidywana moc to około 600 koni mechanicznych. Na celowniku Mercedesa znalazłoby się również Audi A7

Ukoronowaniem pracy AMG ma być hipersamochód o nazwie R50, który ma wykorzystywać silnik z Formuły 1. Jednostka V6 o pojemność 1.6 litra ma mieć nawet 1000 koni mechanicznych! Użyta zostanie oczywiście technologia hybrydowa, lecz inżynierowie co krok spotykają się z niecodziennymi problemami. Motor z Formuły 1 nie jest uruchamiany tradycyjnym rozrusznikiem. Co więcej, wymaga on ciągłego serwisu.

Więcej o planach Mercedesa-AMG dowiemy się na salonie samochodowym w Genewie, który rozpocznie się na początku marca.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

autor: Mateusz Lubczański zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: