SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Abarth 124 Spider - ostra wersja nowego roadstera

Abarth 124 Spider - ostra wersja nowego roadstera

01.03.2016, godz. 20:45
Abarth 124 Spider
Abarth 124 Spider foto: Fiat

Abarth 124 Spider to pikantna wersja Fiata 124 Spider. Auto bazuje na Mazdzie MX-5, ale tego nikt nie ma za złe Fiatowi. Oprócz pakietu dodatków do karoserii specjaliści w kombinezonach Abartha pogrzebali pod maską. Efekt – 170 KM i przyspieszenie do setki w 6.8 sekundy.

Na Salonie Samochodowym w Genewie Abarth zaprezentował swoją interpretację Fiata 124 Spider. Auto ma dwukolorowe nadwozie ozdobione dodatkowo czerwonymi akcentami. Karoseria dostała bardziej agresywny pakiet obejmujący dokładki do zderzaków, nakładki progowe i poczwórnie zakończony układ wydechowy.

W porównaniu do Fiata 124 Spider, Abarth ma też większe koła. W tym przypadku są to 17 calowe aluminiowe koła, przez które prześwitują zaciski hamulcowe Brembo.

Zobacz też: Fiat 124 Spider w specyfikacji dla Europy: powrót roadstera

Pod maskę roadstera trafił czterocylindrowy turbodoładowany silnik 1.4 MultiAir o mocy 170 KM i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm. Napęd na tył trafia za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej. Dzięki takiej konfiguracji napędu auto potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 230 km/h. Jest też możliwość dokupienia sekwencyjnej skrzyni biegów, która może być sterowana łopatkami umieszczonymi za kierownicą.

Co ciekawe, auto będzie miało zamontowany układ wydechowy "Record Monza", który ma zapewnić silnikowi dobre brzmienie. Dużą zaletą auta jest też to, że Abarth 124 Spider ma ważyć jedynie 1060 kg. Auto ma trafić do sprzedaży w Europie jesienią 2016 roku. Jego cena ma startować od około 165 tysięcy złotych.

Na stoisku Abartha obok modelu 124 Spider zadebiutowała też rajdowa wersja auta, ale szczegóły dotyczące tego auta nie zostały ujawnione.

Źródło: Abarth
autor: Jakub Tujaka zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: