Alfa Romeo Giulia oficjalnie! Motoryzacyjny świat rozpływa się z zachwytu!

2015-06-24 22:34

Włosi jak obiecali, tak też postąpili. W dzień 105 rocznicy narodzin mark Alfa Romeo, w Muzeum Alfy Romeo w Arese przedstawili oficjalnie światu swoje najnowsze motoryzacyjne dzieło. Oto Alfa Romeo Giulia - następczyni modelu 159.

Włosi kazali nam długo czekać na ten samochód, i do samego końca zdołali utrzymać go w tajemnicy. Teraz Alfa Romeo Giulia oficjalnie prezentuje się w całej okazałości, i trzeba przyznać, że robi to z niesamowitym wdziękiem.

Konstrukcja samochodu została oparta o tylnonapędową platformę Giorgio, wykorzystywaną obecnie w samochodach Maserati. Przyglądając się sylwetce eleganckiego sedana o bardzo sportowym sznycie, otrzymujemy walory wizualne, jakich należało się spodziewać. Zmysłowe linie nadwozia zostały nakreślone w typowo włoskim stylu. Kwintesencją są uwodzące obłości, smukłe linie i charakterystyczny trójkątny centralny grill.

Wnętrze przedstawia się nie mniej designersko, jak sylwetka. W kabinie tak wyprofilowano tunel środkowy, panel deski, czy tuby ze wskaźnikami, aby jak najlepiej oddać sportowego ducha samochodu. Centralna konsola z wyświetlaczem multimediów przypomina nawet nieco ten znany z dzisiejszych aut BMW. Wszystko skoncentrowane jest wokół kierowcy, o czym świadczy chociażby zebranie wszystkich przycisków na małej kierownicy. Wszystko ma być wykonane z niesamowitą starannością, przy użyciu włókna węglowego, drewna i materiałów miłych dla oka i przyjemnych w dotyku.

Czytaj też: TEST Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Exclusive

Najmocniejsza odmiana oznaczone zieloną koniczynką, to Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde (ta właśnie przedstawiona została na pierwszych zdjęciach). Charakteryzuje się ona otworami wentylacyjnymi na przednich błotnikach, wylotami powietrza w masce, czy większymi atrapami w przednim zderzaku. Tył to czarny dyfuzor z rasowymi czterema końcówkami układu wydechowego i widoczny spoiler na klapie bagażnika. Są jeszcze duże obręcze kół zaprojektowane w charakterystyczny, klasyczny alfowski sposób.

Pod maską Gliulii QV wpasowano podwójnie turbodoładowany silnik V6 przygotowany przez Ferrari, którego moc wynosi 510 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 3.9 sekundy. Jednostka ta ma być zaskakująco ekonomiczna, dzięki sterowanemu elektronicznie systemowi dezaktywacji cylindrów. Z pierwszych informacji wynika, że sporo części zostało wykonanych z włókna węglowego, aluminium i kompozytów aluminium i tworzywa. Wszystko to dla obniżenia wagi, dzięki czemu uzyskano rozkład mas o idealnych proporcjach 50/50. Alfa Romeo chwali się, że wóz dostał najbardziej bezpośredni układ kierowniczy na rynku. Samochód ten będzie konkurował na rynku z BMW M3, Audi RS4, czy Mercedesem C63 AMG.

Standardowo Giulia jest napędzana na koła tylne, a w opcji dostępny jest napęd na cztery koła. Standardowe silniki benzynowe i wysokoprężne, wykonane w całości z aluminium, będą 4-cylindrowe, a najmocniejszy z nich dostarczy podobno moc nawet 300 KM (szczegóły 4-cylindrowych motorów na razie nie są ujawnione). Do współpracy z jednostkami przygotowano 6-biegową skrzynię manualną i 8-biegowy automat ZF. W pojeździe zagości technologia Torque Vectoring pozwalająca na pełną kontrolę stabilności, Integrated Brake System znacznie skracający drogę hamowania, czy Active Aero Splitter, który aktywnie zarządza dociskiem aerodynamicznym przy wysokiej prędkości. W celu zmniejszenia masy całkowitej, wprowadzono aluminiowe elementy układu hamulcowego oraz tarcze węglowo-ceramiczne.

Nowe hasło firmy to "La meccanica delle emozioni", co w tłumaczeniu oznacza "Mechanika emocji". Plany zakładają produkcję dwóch wersji nadwoziowych - sedana i kombi. Model kombi pojawi się dopiero za jakiś czas.
.

WIDEO - taka jest Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde
.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki