Arrinera Hussarya 33 - debiut na Poznań Motor Show 2017

2017-04-07 13:45

Arrinera S.A. przygotowuje do procesu homologacji pierwszy polski supersportowy samochód drogowy. Na targach Motor Show Poznań 2017 zadebiutowała Arrinera Hussarya 33 - auto przedstawiajace pojazd szykowany do produkcji. Model ten jest blisko spokrewniony z wyczynową wersją Hussarya GT3.

Arrinera Hussarya 33 dzieli DNA z modelem Hussarya GT3. Auto to konstrukcja całkowicie własna, bazująca na ramie przestrzennej, z poszyciem wykonanym z kompozytów carbonowo-kevlarowych. Samochód drogowy napędzany jest umieszczonym centralnie wolnossącym silnikiem V8. Samochód ten, stanowiący już trzecią rozwojową generację polskiego superauta, ma także aktywne rozwiązania aerodynamiki oraz nowoczesne systemy elektroniczne w kabinie, w tym wykonany na zamówienie wyświetlacz informacyjny kierowcy. Aerodynamika nadwozia wersji drogowej Hussarya 33 zbliżona jest do rozwiązań znanych z wyścigowej Hussarya GT3, zaprojektowanych przez zespół z Politechniki Warszawskiej pod kierunkiem profesora Janusza Piechny.

Zobacz też: Hostessy na targach Poznań Motor Show 2017

Arrinera Hussarya 33 - główne cechy prototypu:

- Silniki V8 z serii LT o mocach od 460 do 650 KM.
- Skrzynia biegów Cima przenosząca moment oborowy 900 Nm.
- Aktywna aerodynamika składająca się z 5 niezależnie sterowanych przez komputer sekcji aerodynamicznych wraz z wyborem trybu jazdy "Road" lub "Race".
- Nadwozie z włókna węglowego i kevlaru z widoczną strukturą.
- Autorski system trzech ekranów odpowiedzialny za wyświetlanie najważniejszych dla kierowcy danych.
- Autorski, opracowany przez naszych inżynierów Arrinera Body Control Module (A BCM ), jest to centralny systemem zarządzający elektroniką w całym samochodzie.
- System klimatyzacji zaprojektowany od postaw łącznie z elektroniką i oprogramowaniem, sterowany za pomocą ekranu dotykowego.
- Mobile Eye - system pozwalający na wykrywanie pieszych, rowerzystów, znaków oraz przeszkód.
- Unikalny lakier o nazwie "Kalahari sunset" opracowany specjalnie dla wersji drogowej przez firmę PPG.
- Nowe luksusowe wnętrze, w którym dominuje włókno węglowe, aluminium i skóra.
- Własnej konstrukcji światła Bi - LED.
- System monitoringu temperatur w 8 najważniejszych sekcjach samochodu.

Wyścigowa Arrinera Hussarya GT 3 – główne cechy:

- Silnik V8 z serii LS o mocy ponad 500KM.
- Wyścigowa, sekwencyjna skrzynia biegów Hewland LLS, z możliwości ą zmiany biegów przy kierownicy.
- Rama przestrzenna wykonana ze stali lotniczej BS4 T51, Homologowana wg norm FIA ze specjalnymi elementami energochłonnymi.
- Nadwozie oraz elementy aerodynamiki wykonane z kompozytów włókna węglowego oraz Kevlaru , wyścigowy system oświetlenia LED, pneumatyczny system air - jack.
- Efektywna aerodynamika opracowana przy udziale Politechniki Warszawskiej.
- Dedykowane przednie i tylne zawieszenie wielowahaczowe z amortyzatorami w układzie pushrod, czterofunkcyjna regulacja zawieszenia, amortyzatory oraz sprężyny marki Öhlins.
- Wnętrze wykonane na zamówienie, zgodne z przepisami FIA, dostosowane do systemów HANS fotel Corbeau z 6 - punktowymi pasami bezpieczeństwa.

Bazowa cena zakupu wersji wyścigowej to 229,000 dolarów amerykańskich (przy odbiorze z fabryki). Po przeliczeniu na złotówki daje to około 900 000 zł.

Nie przegap: Nowości na Motor Show Poznań 2017 - DUŻA GALERI

Firmy partnerskie współtworzące auto Hussarya 33:

Omni 3D – firma współpracowała przy produkcji elementów samochodu Arrinera Hussarya 33. Elementy posłużyły do prototypowania podzespołów wchodzących w skład nadwozia, wnętrza, bagażnika, układu klimatyzacji i komory silnika.

Horizon technologies – Firma wykonała kompletny zestaw przycisków dedykowany do samochodu Arrinera Hussarya 33. Przyciski zostały wykonane według najnowszej technologii, każdy z nich jest podświetlony diodami i umożliwia bezpośrednią komunikację z ABCM (Arrinera Body Control Module)

Symcom – Firma wykonała obszerne i szczegółowe obliczenia aerodynamiczne (CFD) w zakresie prędkości 10-360 km/h, na potrzeby aplikacji obrazującej pracę aktywnej aerodynamiki. Obliczenia uwzględniały kilkadziesiąt różnych przypadków konfiguracji i prędkości następujących elementów: przedni spoiler, przedni dyfuzor, tylny dyfuzor oraz ruchomy spoiler wraz z funkcją hamulca aerodynamicznego

United Ideas - firma zaprojektowała i wykonała aplikację, która przedstawia różnorodne parametry takie jak np. siłę docisku na przedniej i tylnej osi samochodu, zobrazowanie pracy aktywnej aerodynamiki przedniej i tylnej sekcji, występujących przeciążeń w czasie jazdy oraz rozkładu temperatur w poszczególnych miejscach komory silnikowej. Aplikacja także zapamiętuje wszystkie te dane z całego życia supersamochodu Arrinera Hussarya 33.

CarsDream – Wykonała od podstaw kierownicę, którą zaprojektował Pavlo Burkatskyy. Kierownica została wykonana z aluminium i włókna węglowego, została obszyta skórą, posiada także elektronikę sterującą.

PPG – Firma opracowała dla supersamochodu Arrinera Hussarya 33 niezwykły lakier, który jest mieszaniną miedzi, złota i fioletu. Zaprojektowany kolor stworzono w taki sposób a by jak najlepiej prezentował się w słońcu dlatego też został nazwany Kalahari Sunset, czyli zachód słońca nad pustynią Kalahari.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki