SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości Arrinera Hussarya GT już w dwóch egzemplarzach

Arrinera Hussarya GT już w dwóch egzemplarzach

17.11.2016, godz. 11:41
Arrinera Hussarya GT
Arrinera Hussarya GT foto: Arrinera Automotive

Polskie przedsiębiorstwo zajmujące się supersamochodem Arrinera Hussarya z bazą produkcyjną w Wielkiej Brytanii, posiada już dwie jeżdżące sztuki modelu Hussarya GT. Samochody w specyfikacji wyścigowej klasy GT3, w nowym specjalnym malowaniu, pojawiły się na historycznym torze w Brooklands.

Wyścigowe Arrinery Hussarya GT, które odwiedziły tor w Brooklands, noszą klasyczną zieloną barwę nadwozia w hołdzie dwóm hrabiom polskiego pochodzenia (Ernest de Rodakowski i Eliot Zborowski), którzy odważnie torowali drogę rozwojowi sportu wyścigowego w Europie. Arrinera, gotowa do startów w klasie GT3, to samochód zbudowany z myślą o wymagających kierowcach amatorach, startujących hobbystycznie w zawodach wyścigowych.

Zobacz: Wyścigowa Arrinera Hussarya GT wyjechała na ulice

Wizyta polskich samochodów w w Brooklands ma znaczenie symboliczne. Zaprojektowane w Polsce, z wieloma elementami produkowanymi w naszym kraju samochody, to produkty stworzone z myślą o globalnej sprzedaży, przeznaczone dla wymagających kierowców wyścigowych na całym świecie. Montowane i testowane w hrabstwie Cambridgeshire samochody zademonstrują swoje możliwości na torach wyścigowych Europy w sezonie 2017. Pod koniec 2017 roku planowany jest debiut samochodu w wersji trackdayowej dopuszczonej do ruchu drogowego, a później całkowicie cywilnego wariantu Hussarya 33.

Hussarya jest napędzana silnikiem V8 o pojemności 6.2 litra, osiągającym moc między 420 a 650 KM, zależnie od specyfikacji. Moment obrotowy jest dostarczany na tylne koła za pośrednictwem sekwencyjnej przekładni Hewland LLS ze sterowaniem łopatkami przy kierownicy Pectel, sprzęgła Tilton i mechanizmu różnicowego ze zwiększonym tarciem wewnętrznym. Zawieszenie to konstrukcja własna Arrinery, z systemem popychaczowym oraz regulowanymi amortyzatorami Öhlins. Za hamowanie odpowiada kwartet tarcz o średnicy 380 mm z 6-tłoczkowymi zaciskami Alcon, a wyścigowy układ ABS Bosch pomaga w optymalizacji siły hamowania. Nadwozie samochodu powstało z kompozytów na bazie włókna węglowego, zaś rama przestrzenna i klatka bezpieczeństwa.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: