SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Arrinera Hussarya GT: premiera w Birmingham

Arrinera Hussarya GT: premiera w Birmingham

15.01.2016, godz. 17:10
Arrinera Hussarya GT
Arrinera Hussarya GT foto: Arrinera Automotive

W dniu 14 stycznia 2016 r., podczas światowych targów motorsportu Autosport International Racing Car Show w Birmingham, odbyła się premiera pierwszego w historii polskiego samochodu wyścigowego klasy GT: Arrinera Hussarya GT. Przy okazji prezentacji podano szczegóły techniczne, wyposażenie auta i jego cenę.

Autosport International - The Racing Car Show w Birmingham to jedna z ważniejszych imprez targowych związanych z motosportem w Europie. W 2016 organizowana była po raz dwudziesty piąty. W dniach 14-17 stycznia 2016, na powierzchni ponad 300 000 m² zaprezentowały się firmy i zespoły związane z różnego rodzaju sportami motorowymi, od kartingu po Formułę 1, oraz najważniejsi w tej branży producenci i dostawcy technologii dedykowanych tego typu sportom. Polacy również znaleźli się na liście wystawców. Po raz pierwszy zaprezentowano tam pierwszą polską wyścigówkę klasy GT – Arrinera Hussarya GT.

Sprawdź: Arrinera Hussarya na targach Warsaw Moto Show 2015

"Chcemy, by projekt Arrinera Hussarya był czymś więcej, niż tylko ciekawostką w świecie motoryzacyjnym. Wierzymy, że Arrinera ma szansę stać się silną, rozpoznawalną nie tyko w Polsce, marką, która sprawi, że drogowa wersja auta będzie się dobrze sprzedawać. Po rozpoznaniu sytuacji rynkowej podjęliśmy zatem decyzję, aby światową premierę Arrinery oprzeć na jej wersji wyścigowej. To pozwoli nam na udział Arrinery Hussarya GT w wybranych wyścigach w roku 2016" – powiedział Piotr Gniadek, wice Prezes Arrinera Automotive S. A. "Udział w wybranych wyścigach pozwoli nie tylko na zaprezentowanie Arrinery potencjalnym nabywcom, ale także na jej przetestowanie w najlepszych ku temu warunkach – czyli warunkach wyścigu" – dodaje.

Arrinery Hussarya GT – szczegóły techniczne

Aerodynamika

Arrinera Hussarya GT zaprojektowana została z myślą o wyścigach, tak więc główny nacisk położono na uzyskanie optymalnej aerodynamiki, które według producenta gwarantuje jak najlepsze wyniki na torach wyścigowych. Zastosowane rozwiązania technologiczne udoskonalono dzięki współpracy z profesorem Januszem Piechną z Politechniki Warszawskiej. Aby poprawić osiągi auta na przednim zderzaku zamontowano dolny splitter z elementem spiętrzającym powietrze. Kolejnymi rozwiązaniami  pozwalającymi jeszcze lepiej przecinać powietrze są m.in. płaska podłoga, płaty po bokach przedniego zderzaka, dyfuzor, specjalne podłużne struktury wirowe, a także duży tylny spojler.

Silnik

Arrinera ma centralnie silnik V8 o pojemności 6.2L, o mocy od 420kM do 650kM i momencie obrotowym od 580Nm do 810Nm. Każde auto będzie konfigurowane zgodnie z życzeniami klienta zamawiającego auto.

Napęd i skrzynia biegów

Arrinera ma napęd na tylną oś. Jednostka współpracuje z sekwencyjną 6-cio biegową skrzynią Hewland LLS, sterowaną półautomatycznie przy pomocy łopatek przy kierownicy. W aucie zastosowano sterownik Pectel SQ6M wraz z systemem kontroli trakcji.

Zobacz też: Krzysztof Hołowczyc wypełnia pustkę po Rajdzie Dakar

Elektronika

Za odczyt i zapis parametrów pojazdu odpowiada komputer Cosworth ICD Pro – zaprojektowany przez polską firmę Exumaster, która produkuje elektronikę do motorsportu.

Podwozie i zawieszenie

Zawieszenie jest autorską konstrukcją inżynierów firmy, jest to układ typu push-rod, składający się z klasycznych, dwóch podwójnych trójkątnych wahaczy oraz regulowanych amortyzatorów i sprężyn Öhlins, które zostały zaprojektowane od podstaw specjalnie dla Arrinery. Zestaw hamulcowy dostarczyła firma Alcon. Składa się z tarcz o średnicy 380mm oraz 6-cio tłoczkowych zacisków.

Koła i opony

Arrinera Hussarya GT wyposażona jest w sportowy układ ABS firmy Bosch. Dostawcą opon jest firma Michelin, współpracująca z Arrinerą. Opony to model S8H, który znajduje się na 18calowych, lekkich felgach Braid.

Wymiary, waga i pojemność

Tworząc samochód, projektanci zwracali szczególną uwagę na obniżenie wagi. Dzięki zastosowaniu specjalnej stali BS4T45, używanej w motosporcie, udało się uzyskać wyjątkowo niską masę samochodu, wynoszącą 1250 kg. Cała rama przestrzenna jest zbudowana zgodnie z homologacją FIA, zapewniając najwyższy poziom bezpieczeństwa. Nadwozie Hussarya GT wykonane jest w całości z włókna węglowego, natomiast podłoga oraz niektóre elementy wnętrza z kevlaru.

Przeczytaj: Nowa generacja MINI Cabrio doczekała wersji JCW

Arrinerra Hussarya GT - Cena

Cena samochodu Arrinera Hussarya GT zacznie się od 139,000 funtów, a jego sprzedaż prowadzona będzie przez brytyjską spółkę Arrinera Racing Ltd.

Plany wyścigowe na rok 2016

Arrinera planuje przetestować swoją wyścigówkę w roku 2016 biorąc udział w wybranych wyścigach serii GT4 w klasie Open. Rozważane są także wyścigi serii 24h, Super Challenge Pirelli oraz British GT Championship.

Prezentacji samochodu dokonał Grzegorz Pękała, prezes Arrinera Racing, spółki założonej w Wielkiej Brytanii z myślą o promocji i sprzedaży polskiej wyścigówki na międzynarodowych rynkach.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

autor: Jakub Tujaka zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: