SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Arrinera Hussarya już jeździ! Prototyp polskiego supersamochodu przechodzi testy - WIDEO + ZDJĘCIA

Arrinera Hussarya już jeździ! Prototyp polskiego supersamochodu przechodzi testy - WIDEO + ZDJĘCIA

28.10.2014, godz. 08:59
Arrinera Hussarya podczas testów
Arrinera Hussarya - prototyp podczas testów foto: Arrinera Automotive

Arrinera Automotive to spółka, która już w 2015 roku ma rozpocząć produkcję sportowego samochodu rywalizującego z takimi potęgami jak Ferrari i Lamborghini. Prototyp był ostatnio testowany na lotnisku w Białej Podlaskiej i jest zapowiedzią przyszłej seryjne produkowanej wersji.

Obecnie Arrinera Automotive prężnie pracuje nad ostateczną wersją swojego pierwszego modelu Hussarya. W październiku zeszłego roku miały miejsce testy jeżdżącej ramy na torze Ułęż. Kilka dni temu przeprowadzono natomiast w Białej Podlaskiej kolejne próby już z pojazdem ubranym w nadwozie. Testy miały na celu zbadanie aspektów związanych z aerodynamiką nadwozia oraz funkcjonowaniem układu jezdnego.

Przeczytaj też: Polska Arrinera Automotive przenosi się do Anglii. Otwarcie biura w Silverstone

Pierwszą wersją, która trafi do produkcji będzie Arrinera Hussarya 33, czyli najbogatsza edycja auta, która zostanie wyprodukowana tylko w 33 sztukach. Cena gotowego pojazdu w podstawowej konfiguracji będzie wynosić około 160 tys. euro (ok. 660 000 zł). Odmiana limitowana Hussarya 33 to koszt ok 200 tys. euro (około 828 000 zł).

OSIĄGI supercaru Arrinera Hussarya

Rama zaprojektowana przez Lee Noble'a powstała z wysokowytrzymałej stali o zróżnicowanym przekroju z uwzględnieniem odpowiedniej wytrzymałości na skręcanie. Będzie ona lekka i odporna na odkształcenia. Konstrukcja auta zawiera centralnie umieszczony silnik 8-cylindrowy o pojemności 6.2-litra, pochodzący od Chevroleta. Moc maksymalna wynosi 650 KM i 820 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Auto będzie przyspieszać w 3,2 sekundy od 0 do 100 km/h oraz w 8,9 s do 200 km/h. Zakładana prędkość maksymalna to aż 340 km/h ograniczona elektronicznie.

O przestrzeń dla wydatnego układu hamulcowego zadbają 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. Na przedniej osi znajdą się zaciski 6-tłoczkowe i tarcze 380 mm. Z tyłu zaciski 4-tłoczkowe i tarcze 350 mm. Zawieszenie będzie niezależne, trapezowe. Całkowita masa własna ma wynieść 1300 kg.

Arrinera Hussarya podczas testów - WIDEO

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: