SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Audi A3 Sportback i Audi A3 Limousine: PEŁNY CENNIK kompaktów po liftingu 2016

Audi A3 Sportback i Audi A3 Limousine: PEŁNY CENNIK kompaktów po liftingu 2016

07.07.2016, godz. 00:45
Audi A3 Sportback i Audi A3 Limousine lifting 2016
Audi A3 Sportback i Audi A3 Limousine lifting 2016 foto: Audi

Po 4 latach rynkowej obecności, popularne Audi A3 trzeciej generacji przeszło modernizację. Udoskonalenia objęły całą rodzinę modelową A-trójki, co widać po przemodelowanej nieco stylistyce, dołożonych systemach wsparcia kierowcy, nowych silnikach oraz oferowanych po raz pierwszy w A3 nowatorskich wirtualnych zegarach. Audi A3 po liftingu można już zamawiać w polskich salonach. Cena ropoczyna się od 98 200 zł - tyle kosztuje Sportback 1.0 TFSI 116 KM.

Kompaktowy bestseller Audi A3, który w obecnej formie jest trzecią generacją tego modelu, to przede wszystkim upodobany przez klientów 5-drzwiowy hatchback o nazwie Sportback oraz czterodrzwiowy sedan Limousine. Samochody nieco się zmieniły w stosunku do schodzących z rynku wersji. Korektom uległa osłona chłodnicy Singleframe, która jest teraz szersza i ma ostrzejsze kształty, ukształtowanie zderzaka przedniego oraz tylnego też jest inne. Reflektory są bardziej płaskie i mają mocniej wyostrzone kontury zewnętrzne (opcjonalnie w pełni LED-owe lub w technologii Matrix LED).  Inaczej wygląda też diodowe wypełnienie świetlne w tylnych kloszach lamp i oferta obęczy kół.

Przeczytaj koniecznie: TEST Audi RS7 Sportback performance 4.0 TFSI quattro: jak naładowana strzelba

Klienci decydujący się na Audi A3 mają do wyboru cztery jednostki napędowe - dwie to turbobenzyny i dwa turbodiesle. Wszystkie motory spełniają restrykcyjne normy emisji spalin Euro 6. Nowość to trzycylindrowy silnik 1.0 TFSI, który generuje moc 115 KM i moment obrotowy 200 Nm w zakresie od 2000 do 3500 obr./min. Sportback z tym silnikiem przyspiesza w 9,7 s do "setki". Kolejną pozycją w cenniku jest jednostka czterocylindrowa 1.4 TFSI CoD, która potrafi odłączyć dwa cylindry, kiedy ich nie potrzebujemy. Rozwiązanie to pozwala zaoszczędzić paliwo. W czasie gdy używamy wszystkich czterech cylindrów, silnik potrafi wyprodukować 150 KM i 250 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,2 s.

TDI rozpoczyna się od 1.6 litra dostarczającego 110 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 10,7 s. Większy motor 2.0 TDI generujący 150 KM i moment obrotowy 340 Nm w przedziale od 1750 do 3000 obr./min., jest w stanie osiągnąć w Sportbacku "setkę" w 8,6 s. Wszystkie silniki dostępne są w połączeniu z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów lub z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią typu S tronic.

.
Więcej systemów i multimediów

Na liście wyposażenia dodatkowego pojawiły się systemy wsparcia kierowcy pochodzące z wyższych modeli. Są rozbudowane i udoskonalone systemy Audi active lane assist i Audi pre sense front z funkcją ochrony pieszych, a także Audi adaptive cruise control (ACC) z funkcją Stop&Go (system utrzymuje auto w odstępie od jadącego przed nim pojazdu, a po całkowitym, krótkim zatrzymaniu auta sprawia, że ten ponownie rusza). Nowość to system Emergency Assist - może wyhamować pojazd aż do bezpiecznego zatrzymania, jeżeli rozpozna, że mimo ostrzeżeń kierowca nie podejmuje żadnych czynności. Nowy asystent ruchu poprzecznego z tyłu ostrzega kierowcę przed pojazdami i obiektami przecinającym jego tor jazdy.

Sprawdź: TEST Audi R8 V10 Plus 5.2 FSI quattro: drogowy myśliwiec

Kolejny nowy element to Audi virtual cockpit o wysokiej rozdzielczości ekranu TFT o przekątnej 12,3 cala, który wyświetla najważniejsze dane związane z prowadzeniem samochodu oraz informacje niezbędne do kontynuowania podróży. Strukturę menu w systemie MMI zaprojektowano od nowa i zmieniono regulatory. Opcjonalny Audi connect oferuje rozbudowane funkcje online. Transmisja danych internetowych odbywa się w szybkim standardzie przesyłu danych LTE. Stałe łącze internetowe potrafi zapewnić wbudowana w pojeździe na stałe karta Audi connect SIM. Kartę "embedded SIM" (e‑SIM), europejski klient otrzymuje automatycznie, wraz z wyposażeniem pojazdu w system Audi connect. Karta umożliwia roaming w większości krajów europejskich.

.
Audi A3 Sportback lifting 2016 - polski cennik
.

silnik/wersja Sportback Sportback Sport
1.0 TFSI 116 KM 6 biegów 98 200 zł 107 500 zł
1.0 TFSI 116 KM S tronic 107 300 zł 116 600 zł
1.4 TFSI CoD 150 KM 6 biegów 105 400 zł 114 700 zł
1.4 TFSI CoD 150 KM S tronic 114 500 zł 123 800 zł
1.6 TDI 110 KM 6 biegów 109 700 zł 118 900 zł
1.6 TDI 110 KM S tronic 118 800 zł 128 000 zł
1.6 TDI 110 KM quattro 6 biegów 119 900 zł 129 100 zł
2.0 TDI 150 KM 6 biegów 118 700 zł 127 900 zł
2.0 TDI 150 KM S tronic 127 800 zł 137 000 zł
2.0 TDI 150 KM quattro 6 biegów 128 900 zł 128 900 zł

.
Audi A3 Limousine lifting 2016 - polski cennik
.

silnik/wersja Limousine Limousine Sport
1.0 TFSI 116 KM 6 biegów 101 200 zł 110 500 zł
1.0 TFSI 116 KM S tronic 110 300 zł 119 600 zł
1.4 TFSI CoD 150 KM 6 biegów 108 400 zł 117 700 zł
1.4 TFSI CoD 150 KM S tronic 117 500 zł 126 800 zł
1.6 TDI 110 KM 6 biegów 112 700 zł 121 900 zł
1.6 TDI 110 KM S tronic 121 800 zł 131 000 zł
1.6 TDI 110 KM quattro 6 biegów 122 900 zł 132 100 zł
2.0 TDI 150 KM 6 biegów 121 700 zł 130 900 zł
2.0 TDI 150 KM S tronic 130 800 zł 140 000 zł
2.0 TDI 150 KM quattro 6 biegów 131 900 zł 141 100 zł
Źródło: Audi
autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: