Debiut Audi A5 Sportback i S5 Sportback: po 7 latach czas na nowość - WIDEO + ZDJĘCIA

2016-09-07 19:53

Siedem lat po narodzinach Audi A5 Sportback czas na nową generację. Pięciodrzwiowe nadwozie łączy elegancką, emocjonalną stylistykę z dużą funkcjonalnością i wysokim komfortem wnętrza. Auto wyposażone w możliwości połączenia z internetem i rozszerzone funkcje infotainment gwarantuje stałą łączność ze światem. Innowacyjne systemy wspierają kierowcę i gwarantują bezpieczeństwo, a wydajne silniki są podstawą świetnych osiągów.

Nowe Audi A5 Sportback to stylistyczna ewolucja i technologiczna rewolucja (podobnie jak modele A5 Coupe i A4). Auto zachowuje sportowo-elegancki charakter marki z Ingolstadt, czego najlepszym przykładem jest podobna linia nadwozia, którą prezentował poprzednik, ale cechująca się mocniejszymi wytłoczeniami i zaostrzonym designem detali. Nadwozie ma doskonale wyważone proporcje - nie da się przegapić długiej maski, nisko poprowadzonej linii dachu, dużego rozstawu osi i krótkich zwisów. Długa pokrywa bagażnika kończy się charakterystyczną krawędzią.

Wyraźnie zmodernizowano osłonę chłodnicy Singleframe, która jest bardziej płaska i szersza niż u poprzednika. Diodowe światła tylne i opcjonalne reflektory LED-owe lub diodowe typu Matrix z przodu, mają całkiem odmienny kształt nawet względem Audi A4. Masa całkowita nowej generacji zmniejszyła się nawet o 85 kilogramów, osiągając 1470 kg masy własnej bez kierowcy.

Przeczytaj: TEST Audi A4 B9 Limousine 2.0 TDI: to nie lifting, to rewolucja

Nowe Audi A5 Sportback znacznie urosło wewnątrz. Długość wzrosła o 17 milimetrów, przestrzeń na wysokości ramion kierowcy i pasażerów o prawie 11 mm oraz długość strefy kolan z tyłu o 24 mm. Pozioma architektura deski rozdzielczej tworzy duże poczucie przestrzeni. Opcjonalne oświetlenie z 30 kolorami do wyboru dekoruje wnętrze w pasujący do nastroju sposób. 480 litrowy bagażnik umieszcza model A5 Sportback pośród najlepszych w swojej klasie.

Jako alternatywa do seryjnych, okrągłych zegarów analogowych dostępny jest Audi virtual cockpit. Różne opcje wyświetlania oferują kierowcy dodatkowy komfort. Duży ekran TFT (12,3 cala) dzięki wysokiej rozdzielczości oferuje grafiki bogate w szczegóły. Opcjonalny wyświetlacz Head-Up wyświetla na szybie wszystkie ważne informacje w formie łatwo zrozumiałych symboli i cyfr. Najwyższej klasy wyposażeniem oferowanym przez Audi jest nawigacja MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch. Obejmuje między innymi pamięć flash 10 GB, napęd DVD, usługi Audi connect na trzy lata, do pięciu bezpłatnych uaktualnień nawigacji oraz monitor o przekątnej 8,3 cala i rozdzielczości 1024 x 480 pikseli. Nawigacja MMI Navigation plus ściśle współpracuje z wieloma systemami wsparcia i bezpieczeństwa.

Sprawdź również: Oto nowe Audi A5 Coupe i Audi S5 Coupe:

Na początku, nowe Audi A5 Sportback będzie wyposażane w jeden z pięciu silników. Klient będzie miał wybór pomiędzy trzema silnikami TFSI i trzema TDI o mocach od 110 kW (150 KM) do 210 kW (286 KM). W porównaniu do poprzedniego modelu, Audi zredukowało zużycie paliwa nawet o 22 procent, natomiast moc wzrosła o 17 procent. Sześciostopniowa przekładnia manualna, siedmiostopniowa przekładnia dwusprzęgłowa S tronic lub ośmiostopniowa tiptronic – do każdego silnika dostępna jest odpowiednia kombinacja przenoszenia sił napędowych. Standardowo są one kierowane na przednie koła. Natomiast wersja z napędem na cztery koła quattro dostępna jest opcjonalnie w dwóch wariantach. W przypadku silnika 3.0 TDI o mocy 210 kW (286 KM) stanowi ono wyposażenie seryjne.

Model S5 Sporback otrzymał sześciocylindrowy silniki turbo o mocy 354 KM i momencie obrotowym 500 Nm. W standardzie jednostka jest połączona z napędem, quattro i ośmiostopniową przekładnię tiptronic. Nowe Audi S5 przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,7 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Koła z przodu mają rozstaw 1587 mm, a z tyłu 1568 mm, natomiast rozstaw osi to 2824 mm. Przy przedniej osi zastosowano konstrukcję pięciowahaczową, natomiast przy osi tylnej konstrukcja pięciowahaczowa zastąpiła oś z czterema wahaczami, stosowaną w poprzednim modelu. Adaptacyjne amortyzatory dostępne opcjonalnie, powiązane z seryjnym systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, oferują dynamiczną i komfortową jazdę. Nowy, elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy poprawia wyczucie drogi i dokładność kierowania. Opcjonalnie dostępny jest dynamiczny układ kierowniczy, który może zmieniać swoją charakterystykę pracy zależnie od prędkości i kąta skrętu.

Nowe modele Audi A5 i S5 Sportback pojawią się w salonach sprzedaży na początku 2017 roku.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki