Audi A8 hybrid. Debiut w 2012 roku

2011-09-02 13:18

W 2012 roku Audi wprowadzi do produkcji seryjnej A8 hybrid. Jego benzynowy silnik 2.0 TFSI i silnik elektryczny osiągają łączną moc 245 KM. Średnie zużycie paliwa wynosi poniżej 6,4 litra na 100 km. A8 hybrid poruszając się wyłącznie przy pomocy napędu elektrycznego może rozpędzić się do 100 km/h. Przy stałej prędkości 60 km/h A8 hybrid pokonuje bez emisji substancji szkodliwych odległość około trzech kilometrów. Ceny hybrydowej limuzyny na razie nie są znane.

Okręt flagowy Audi będzie teraz dostępny jako wysokoefektywna równoległa hybryda. Silnik 2.0 TFSI, częściowo zmodyfikowany, osiąga 155 kW (211 KM) mocy i moment obrotowy 350 Nm, dostępny między 1.500 a 4.200 obr./min. Jednostka spalinowa współpracuje z silnikiem elektrycznym, który rozwija moc 40 kW (54 KM) i moment obrotowy 210 Nm. Krótkotrwała moc łączna obu silników 180 kW (245 KM) i łączny moment obrotowy 480 Nm zapewniają doskonałą dynamikę. Audi A8 przyspiesza od zera do 100 km/h w 7,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. W cyklu EU spala mniej, niż 6,4 litra benzyny na 100 km, emisja CO2 utrzymuje się poniżej 148 gramów na kilometr (wszystkie dane są tymczasowe).

Przeczytaj koniecznie: Nowe BMW serii 1. Cena od 99 900 zł. VIDEO

Audi A8 hybrid może poruszać się czysto elektrycznie z prędkością do 100 km/h. Przy stałej prędkości 60 km/h jego zasięg na prądzie wynosi trzy kilometry. Kierowca ma do wyboru trzy programy. Program EV preferuje napęd elektryczny, program D w efektywny sposób steruje dwoma silnikami. W trybie S zmiana przełożeń skrzyni tiptronic jest przystosowana do sportowego stylu jazdy. Hybrydowa limuzyna posiada pięć trybów pracy: tylko z TFSI, tylko z silnikiem elektrycznym lub w trybie hybrydowym. Ponadto może odzyskiwać energię i wspomagać silnik spalinowy silnikiem elektrycznym przy gwałtownym przyspieszaniu (Boost). Na dwóch wskaźnikach kierowca otrzymuje szczegółowe informacje o aktualnym trybie pracy.

Patrz także: Nowości Peugeota na salonie samochodowym we Frankfurcie

Litowo-jonowy akumulator ważący 36,7 kilogramów umieszczony jest w zabezpieczonej przed uderzeniami strefie w bagażniku. Dostarcza 1,3 kWh energii nominalnej i ma moc do 40 kW. Zależnie od potrzeby jest chłodzony powietrzem – przez dmuchawę z kabiny pasażerskiej lub własnym obiegiem chłodzącym połączonym z automatyczną klimatyzacją. Temperatura akumulatora utrzymywana jest zatem w takim zakresie, w jakim możliwe jest pełne wykorzystanie jego potencjału. Silnik elektryczny i kompaktowy układ elektroniki mocy, służący jako regulator między silnikiem a akumulatorem, są chłodzone cieczą.

>>> Audi A8 2001 r. – cena od 26,5 tys. zł

Audi A8 hybrid można rozpoznać po szczegółach nie rzucających się zbyt mocno w oczy. Dziesięć ramion obręczy kół ze stopu metali lekkich – seryjnie 18-calowych, opcjonalnie 19-calowych – przypomina łopatki turbiny. Nadwozie zdobią napisy Hybrid, jako ekskluzywny lakier można wybrać srebrny Arktis. Lakiery metaliczne, trójstrefowa automatyczna klimatyzacja, diodowe reflektory i system nagłośnieniowy Bose należą do wyposażenia seryjnego.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają