Audi e-tron FE04

i

Autor: Audi Audi e-tron FE04

Audi przedstawia swój pierwszy całkowicie elektryczny bolid

2017-09-28 10:49

Cztery pierścienie prezentują pierwszy w historii marki całkowicie elektryczny bolid wyścigowy. Audi e-tron FE04 ma być na torach wyścigowych odzwierciedleniem procesu transformacji koncernu od klasycznego producenta samochodów, do myślącego przyszłościowo dostawcy usług mobilności.

– Po prawie 40 latach uwieńczonej sukcesami aktywności w najbardziej prestiżowych dyscyplinach sportów motorowych, Audi zostało pierwszym niemieckim producentem motoryzacyjnym biorącym udział w serii wyścigów Formuły E. To doskonałe pole do testowania i udoskonalania nowoczesnych rozwiązań technicznych, z myślą o ich przyszłym wykorzystaniu w produkcji seryjnej” – powiedział Peter Mertens, członek zarządu Audi AG odpowiedzialny za rozwój techniczny.

Zobacz: Audi R8 V10 RWS - seryjne Audi z napędem na tył

- Mając za sobą tak świetne przykłady jak napęd quattro, TFSI, TDI, napęd hybrydowy i wiele innych innowacji, ten jednomiejscowy bolid wyścigowy jest zapowiedzią naszej ofensywy produktowej w zakresie mobilności elektrycznej, która ruszy na dobre w roku 2018, wraz z wejściem na rynek modelu Audi e-tron – dodaje Mertens.

W serii wyścigów Formuła E, zespoły i producenci mają prawo samodzielnie konstruować i rozwijać napędy złożone z jednostki napędowej, skrzyni biegów, części zawieszenia i odpowiedniego oprogramowania. Sercem Audi e-tron FE04 jest właśnie układ złożony z silnika i skrzyni biegów. Inżynierowie Audi skoncentrowali się przede wszystkim na takim zaprojektowaniu układu motor-generator, by uzyskać jak najwyższą wydajność. W sezonie 2017/2018, team Audi Sport ABT Schaeffler używać będzie wysokowydajnej skrzyni z tylko jednym przełożeniem.

Team Audi Sport ABT Schaeffler

Progresywny i nowoczesny wygląd, z bielą, czernią i metalicznym zielonym jako kolorami podstawowymi, już od pierwszego spojrzenia wyróżnia Audi e-tron FE04. Kolory nawiązują do barw bolidu, w którym Lucas di Grassi w lipcu tego roku zdobył mistrzowski tytuł w Formule E. W nowym sezonie, po raz pierwszy w swej karierze i na dodatek jako obrońca tytułu, ten 33-letni Brazylijczyk wystartuje w bolidzie z numerem "1". W Neuburgu, podczas uroczystej premiery pojazdu, mistrz nie przepuścił okazji do przejażdżki i bezszelestnie wprowadził bolid na scenę.

Kolegą Lucasa di Grassi w zespole będzie młody zawodnik Daniel Abt. 24-latek z niemieckiego Allgau podpisał właśnie kontrakt i został fabrycznym kierowcą Audi. Abt poprowadzi bolid z numerem "66" z dodatkowym malowaniem w kolorze czerwonym wprowadzonym po to, by widzowie mogli łatwo rozróżnić dwa samochody spod znaku czterech pierścieni.

Przeczytaj: TEST Audi R8 plus V10 na torze w Neuburgu

Już od pierwszego dnia współpracy, Lucas di Grassi i Daniel Abt stanowią mocne duo startujące w wyścigach Formuły E. Wzięli razem udział w 33 wyścigach, 24 razy stając na podium, 6 razy zwyciężając i 4 razy zdobywając pole position. Już niedługo, również wspólnie, zaczną kolejny sezon tej serii wyścigów.

Nowym szefem teamu, a co za tym idzie również twarzą Audi Sport ABT Schaeffler w Formule E został Allan McNish, towarzyszący i wspierający cały zespół na torach wyścigowych już podczas trzeciego sezonu. Teraz, ten były zawodnik Formuły 1, długoletni kierowca fabryczny Audi i trzykrotny zwycięzca z Le Mans, będzie już oficjalnie przewodził i reprezentował team.

Audi e-tron FE04 zadebiutuje na torze podczas wyścigu inaugurującego sezon 2017/2018 Formuły E, 2 grudnia br. w Hongkongu.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku


Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki