Pierwsza na świecie hybryda typu plug-in z 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym pod maską i stałym napędem na cztery koła. W skład układu napędowego wchodzi znany z rodziny TDI motor o pojemności 3.0 l i układzie cylindrów V. Oferuje on 258 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Diesla wspomaga dodatkowo jednostka elektryczna generująca 128 KM i 350 Nm. Moc, która trafia na koła to 373 KM i 700 Nm. Przekazywana jest ona przy pomocy 8-stopniowej przekładni automatycznej. Osiągnięcie 100 km/h trwa 6 sekund, a przyspieszenie skończy się przy 225 km/h.
Nie przegap: TEST Audi TT 2.0 TFSI quattro S tonic trzeciej generacji: szybka bryka do lansu
Na samych bateriach Audi Q7 e-tron jest w stanie przejechać do 56 km, a producent chwali się, że maksymalny zasięg to 1410 km. Bardzo niskie jest również zużycie paliwa – według norm ECE deklarowany średni apetyt na olej napędowy wynosi zaledwie 1,7 l/100 km, przy emisji 50g CO2 na kilometr. Jest to nowy rekord w segmencie luksusowych SUV-ów.
Audi Q7 e-tron pojawi się w sprzedaży w połowie 2015 roku i od razu natrafi na silną konkurencję, ponieważ BMW wypuści X5 xDrive40e, a Mercedes zaprezentuje Mercedesa GLE 500E. Rywalizacja zapowiada się bardzo ciekawie.