SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Audi Q7 e-tron quattro: bardzo szybki SUV typu plug-in - GALERIA

Audi Q7 e-tron quattro: bardzo szybki SUV typu plug-in - GALERIA

06.03.2015, godz. 18:59
Audi Q7 e-tron
Audi Q7 e-tron foto: zdjęcia własne

Hybrydy na dogach Europy są już od kilku lat rzeczywistością. Powszechność i wzrost zainteresowania klientów sprawia, że producenci ochoczo wprowadzają takie pojazdy do swoich ofert. Inżynierowie z Ingolstadt prezentują nową hybrydę typu plug-in, jaką jest Audi Q7 e-tron quattro.

Duży SUV nowej generacji spod logo czterech nachodzących na siebie pierścieni, to pierwszy na świecie samochód hybrydowy typu plug-in z 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym i stałym napędem na cztery koła. Silnik 3.0 V6 TDI generuje 258 KM i 600 Nm. Elektryczny silnik wytwarza 128 KM i moment obrotowy na poziomie 350 Nm. Dzięki temu Audi Q7 e-tron quattro może być napędzane wyłącznie prądem z akumulatora litowo-jonowego złożonego ze 168 ogniw, chłodzonego cieczą.

Napęd łączne wytwarza 373 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Siła jest przenoszona na koła poprzez 8-stopniowy automat. Audi Q7 e-tron rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6 sekund. Prędkość maksymalna dochodzi do 225 km/h.

Zobacz też: Audi R8 e-tron 2.0 debiutuje: elektryczny sprinter w wersji produkcyjnej

W trybie jazdy elektrycznej zasięg auta to 56 km, przy czym pojazd jest bardzo cichy, zachowuje wystarczająco dużą moc i nie emituje zanieczyszczeń do atmosfery. Gdy do napędu dołączona zostaje jednostka wysokoprężna, łączny zasięg auta wzrasta nawet do 1410 km. Według norm ECE dla pojazdów z napędem hybrydowym typu plug-in, Audi Q7 e-tron potrafi spalać 1,7 litra oleju napędowego, emitując mniej niż 50 g CO2 na kilometr. Taki wynik to nowy rekord w segmencie luksusowych SUV-ów.

Montowana standardowo nawigacja MMI Navigation plus w Audi Q7 e-tron quattro jest ściśle powiązana z zarządzaniem napędem hybrydowym. Na podstawie danych nawigacji i dostarczanych w czasie rzeczywistym informacji drogowych, tuż po uruchomieniu samochodu może zostać obliczone na podstawie wybranej trasy, który z trybów pracy jest najkorzystniejszy pod względem spalania.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: