Audi R8 Spyder V10 plus: wolnossąca torpeda

2017-06-23 11:52

Ma 610 koni mechanicznych mocy, napęd na cztery koła, "setkę" osiąga w 3,3 sekundy i jest w stanie pędzić z maksymalną prędkością 328 km/h. Mowa o Audi R8 Spyder V10 plus, najszybszym seryjnie produkowanym kabrioletem spod znaku czterech pierścieni.

Audi R8 Spyder V10 plus to topowy model stajni Audi Sport GmbH. Zamontowana centralnie jednostka napędowa V10 (wolnossące 5.2 litra FSI) daje nieprawdopodobne osiągi oraz porywające, potężne brzmienie (skala obrotów nawet do 8700 obr./min.). Moc 610 KM i 560 Nm jest przekazywana na koła za pomocą dwusprzegłowej automatycznej, 7-stopniowej skrzyni biegów S tronic i stałego napędu czterech kół quattro. Każdy koń mechaniczny jednostki napędowej wprawia w ruch dokładnie 2,78 kilograma pojazdu.

Sercem systemu quattro jest uruchamiane elektrohydraulicznie sprzęgło wielopłytkowe. Dla uzyskania maksymalnej wydajności, element ten jest chłodzony cieczą. Sprzęgło, w zależności od sytuacji drogowej, zmiennie rozprowadza moment między dwoma osiami. W sytuacji ekstremalnej, nawet 100 procent momentu obrotowego może być przekierowane na jedną oś. Mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi dba o najlepszą trakcję i maksymalną dynamikę.

Przeczytaj: TEST Audi R8 V10 Plus 5.2 FSI quattro: drogowy myśliwiec

Dla uzyskania skrajnie różnych wrażeń podczas jazdy, kierowca może wymierać z różnej dynamiki jazdy. Audi drive select oferuje cztery tryby: comfort, auto, dynamic, individual. Dodatkowy performance dysponuje jeszcze programami: dry, wet i snow. Ustawienia te dopasowują charakterystykę napędu i zawieszenia do współczynnika przyczepności pojazdu do nawierzchni.

Audi drive select steruje nie tylko napędem na cztery koła quattro, ale również charakterystyką pracy pedału gazu, siedmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów S tronic, układu kierowniczego, klap w układzie wydechowym oraz opcjonalnego, adaptacyjnego, elektromagnetycznego systemu kontroli siły tłumienia amortyzacji Audi magnetic ride. Opcjonalnie dostępny jest również dynamiczny układ kierowniczy ze zmiennym stopniem przełożenia.

Ważące 1695 kilogramów Audi Spyder R8 V10 plus zostało wyposażone dodatkowo w kubełkowe fotele R8 oraz wiele elementów wykonanych z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowy. Duże tarcze hamulcowe o średnicy 380 milimetrów z przodu i 356 milimetrów z tyłu, wykonane są z bardzo trwałego, lekkiego i odpornego na temperaturę kompozytu włókna węglowego i ceramiki.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany