SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Audi RS5 Coupe z nowym silnikiem 2.9 TFSI biturbo

Audi RS5 Coupe z nowym silnikiem 2.9 TFSI biturbo

11.03.2017, godz. 12:53
Audi RS5 Coupe
Audi RS5 Coupe foto: Audi

Zgodnie z zapowiedziami nadszedł kres silnika V8 4.2 FSI. Nowa generacja Audi RS5 Coupe pożegnała się z wolnossącym motorem, otrzymując tym samym zupełnie nowy silnik. Drapieżne granturismo czterech pierścieni teraz jest napędzane jednostką V6 2.9 TFSI biturbo, zapewniającą większe uderzenie mocy niż wcześniej!

Druga generacja Audi RS5 Coupe jest pierwszym modelem ze stajni Audi Sport stworzonym w języku nowej stylistyki RS. Auto wyróżnia się na tle konwencjonalnego A5 Coupe. Widać to po masywnych wlotach powietrza z typowymi dla modeli typu RS kratownicami o strukturze plastra miodu. Osłona chłodnicy Singleframe jest znacznie szersza i bardziej płaska. Obok reflektorów wygospodarowano miejsce na dodatkowe boczne wloty powietrza. Karoseria ma poszerzone o 15 mm nadkola, nie brakuje specjalnie wymodelowanego zderzaka tylnego z dyfuzorem czy specjalnego wzoru obręczy kół aluminiowych (seria 19", opcjonalnie 20"). Na życzenie, dach może być zbudowany z tworzyw węglowych, z widoczną strukturą włókien.

Motor 2.9 TFSI V6 biturbo to zupełnie nowa jednostka napędowa. W stosunku do 4.2 V8 FSI (450 KM i 430 Nm) oferuje większą moc i wymierne oszczędności. Generowana moc to 450 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego (dostępny w szerokim przedziale od 1900 do 5000 obr./min). Auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,9 sekundy (poprzednik osiągał "setkę" w 4,5 s), a z opcjonalnym pakietem Dynamic, jego prędkość maksymalna podniesiona została do 280 km/h. Ciężar własny wynosi 1655 kg (o 60 kg mniej niż do tej pory).

Przeczytaj: TEST Audi RS5 Cabriolet 4.2 FSI V8: cichociemny bandzior

Standardowy napęd na cztery koła quattro rozdziela moc jednostki napędowej na wszystkie cztery koła. Quattro z międzyosiowym mechanizmem różnicowym współpracuje z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic o sportowym charakterze i ze zoptymalizowanymi momentami przełączania biegów. Siły napędowe są dostarczane do poszczególnych osi asymetrycznie - w stosunku 40:60. Na życzenie, Audi Sport montuje sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi.

RS5 Coupe standardowo wyposażono w sportowe zawieszenie typu RS. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select umożliwia spersonalizowanie preferencji dotyczących prowadzenia samochodu. Audi Sport oferuje natomiast w opcji sportowe zawieszenie RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC), hamulce ceramiczne i zestrojony specjalnie na potrzeby samochodu typu RS dynamiczny układ kierowniczy.

Źródło: X-NEWS
autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: