Audi S4 Avant B9: kombi z przyspieszeniem 4,9 s do setki

2016-02-24 17:45

Marka z czterema pierścieniami w logo prezentuje Audi S4 Avant. Eleganckie kombi dzięki lekkiej konstrukcji, mocnemu silnikowi i bogatemu pakietowi najnowszych rozwiązań technicznych, pokazuje jak zaawansowane i szybkie auta potrafią wytwarzać Niemcy.

Sercem Audi S4 Avant jest nowo zaprojektowany silnik 3.0 V6 TFSI. Ta benzynowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem i turboładowaniem generuje moc 354 KM i wytwarza maksymalny moment obrotowy 500 Nm, dostępny w przedziale od 1370 do 4500 obr./min. W porównaniu do poprzednika, motor ten charakteryzuje się większą mocą i wyższym momentem obrotowym, a jednocześnie znacznie mniejszym ciężarem i spalaniem.

Audi S4 Avant wyposażone w taki silnik, jest połączone ze stałym napędem na cztery koła quattro i zautomatyzowaną 8-biegowę skrzynią tiptronic. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 4,9 sekundy (wersja S4 Limousine 4,7 s), a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Według standardów zużycia paliwa NEDC, Audi S4 Avant spala poniżej 7,5 litra benzyny na 100 km i emituje mniej niż 175 g CO2 na kilometr.

Sprawdź: TEST Audi A4 Avant quattro kontra BMW serii 3 Touring xDrive

Samoblokujący, międzyosiowy mechanizm różnicowy napędu quattro, kieruje 60 procent mocy momentu obrotowego na tylną oś, a 40 procent na oś przednią. W zależności od zaistniałej sytuacji, nawet 70 procent momentu może zostać skierowane na oś przednią i nawet aż 85 procent na oś tylną. Selektywne sterowanie rozkładem momentu obrotowego między kołami, uzupełnia pracę napędu quattro. Podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, koła toczące się po wewnętrznej stronie zakrętu są minimalnie przyhamowywane, zanim jeszcze mogłyby wpaść w poślizg. Dzięki temu, zachowanie pojazdu podczas jazdy jest bardziej precyzyjne i stabilne, a samochód bardziej zwrotny. W opcji do S4 Avant będzie można zamówić sportowy mechanizm różnicowy, aktywnie rozkładający siłę napędową między tylnymi kołami.

Podwozie S4 Avant zawieszono o 23 mm niżej niż w przypadku modelu bazowego. Taki sam prześwit ma opcjonalne podwozie z aktywnym systemem kontroli zawieszenia. Standardem jest system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, który pozwala kierowcy na wybór jednego spośród kilku trybów charakterystyki pracy zawieszenia. W nadkolach seryjnie pojawiają się 18-calowe obręcze z oponami 245/40. Opcjonalnie będzie można zamówić felgi 19-calowe. Dynamiczny układ kierowniczy, zmieniający w zależności od prędkości swoje przełożenie, to jeden z elementów wyposażenia opcjonalnego. Bagażnik S4 Avant ma pojemność 505 litrów, a po złożeniu siedzeń obszar rośnie do 1510 litrów.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki