Audi S7 Sportback i Audi S8 we Frankfurcie

2011-09-14 8:01

Podczas właśnie rozpoczętego Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie, Audi pokaże nowe wcielenia modeli S7 Sportback i S8. Audi S7 Sportback napędzane jest nowym silnikiem o pojemności 4.0 TFSI o mocy 420KM  Do napędu nowej S-ósemki, która na rynek wejdzie wiosną 2012 roku, posłuży nowy silnik 4.0 TFSI o mocy 520 KM.

Nowe Audi S7 Sportback napędzane jest nowym silnikiem o pojemności 4.0 TFSI o mocy 420KM  z momentem obrotowym 550 Nm. Jednostka V8 z biturbo rozpędza pięciodrzwiowe coupé od zera do 100 km/h w 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. Na 100 km ten ośmiocylindrowy silnik wykorzystujący przy częściowym obciążeniu technologię Audi „cylinder on demand” zużywa średnio 9,7 litra paliwa. Duży udział ma w tym lekkie nadwozie. Wykonane jako hybrydowa konstrukcja aluminiowa waży o około 15 procent mniej, niż porównywalna karoseria stalowa. Elementem wykonanym w lekkiej konstrukcji jest między innymi długa pokrywa bagażnika, seryjnie otwierana elektrycznie. Pod nią znajduje się bagażnik o pojemności 535 litrów.

Przeczytaj koniecznie: Skoda MissionL. Pierwsze zdjęcia

Za przeniesienie napędu w Audi S7 Sportback odpowiedzialna jest 7-biegowa przekładnia S tronic i stały napęd na wszystkie koła quattro z samoblokującym centralnym mechanizmem różnicowym i z selektywnym sterowaniem momentem poszczególnych kół. Na życzenie Audi montuje sportowy mechanizm różnicowy rozdzielający elastycznie siły napędowe między tylne koła. Adaptive air suspension jest w S7 Sportback seryjne, tak samo jak system dynamiki jazdy Audi drive select. Za 19-calowymi kołami kryją się duże, wentylowane hamulce tarczowe. Na ich matowo-czarnych zaciskach widnieje z przodu emblemat S7. Na życzenie dostępne są ceramiczne tarcze hamulcowe.

Patrz także: Nowości Chevroleta na salonie we Frankfurcie

Przy dużej prędkości z pokrywy bagażnika Audi S7 Sportback wysuwa się spojler, który poprawia stabilność jazdy. Seryjnie Audi wyposaża S7 Sportback w sportowe siedzenia „S” z regulacją głębokości i elektryczną regulacją podparcia odcinka lędźwiowego. Sportowe siedzenia mają wytłoczone logo S na oparciach. Klienci odbiorą pierwsze S7 Sportback wiosną 2012 roku. Do wyposażenia seryjnego należą reflektory ksenonowe plus z diodowymi światłami dziennymi, komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem oraz wszechstronny system obsługi i audio MMI Radio plus. Na życzenie S7 Sportback może być wyposażone w systemy wspierające kierowcę i Infotainment, w tym również telefon samochodowy online z Bluetooth, łączący S7 Sportback z Internetem.

>>> Audi S8 2003 r. – cena 82,9 tys. zł

Audi S8, które pojawi się na rynku wiosną 2012 roku, jest nową głową rodziny modeli S – dużą, luksusową limuzyną o dużej sile. Nowy silnik 4.0 TFSI dysponuje mocą 520 KM. Osiągi są imponujące: na przyspieszenie do 100 km/h ta duża limuzyna potrzebuje zaledwie 4,2 sekundy. Prędkość jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Przy takich osiągach zużycie paliwa przez ten spokojnie pracujący silnik V8 biturbo o pełnym brzmieniu jest zadziwiająco niskie: na 100 km spala średnio zaledwie 10,2 litra. Za tak dobrymi wynikami Audi S8 stoją technologie z Modułowego Zespołu Efektywności Audi, w tym system rekuperacji i system Start-Stop. Wyjątkową rolę odgrywa nowa technologia „cylinder on demand”. Przy częściowym obciążeniu wyłącza ona cztery z ośmiu cylindrów. Znacznie poprawia to efektywność i jest odczuwalne głównie podczas jazdy z równą prędkością na autostradzie. Ceny obu modeli na razie nie są znane.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki