SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Audi TT clubsport turbo concept: technologiczny popis

Audi TT clubsport turbo concept: technologiczny popis

15.05.2015, godz. 09:40
Audi TT clubsport turbo concept
Audi TT clubsport turbo concept foto: Audi

Audi zaprezentowało popis możliwości technologicznych i zbudowało bardzo szybkie sportowe auto. W oparciu o najnowszą trzecią generacją niedużego coupe, powstał specjalny model o nazwie Audi TT clubsport turbo concept.

Inżynierowie z Ingolstadt za sprawą Audi TT clubsport, postanowili zaprezentować możliwości konstrukcyjne, jakie trafią za jakiś czas pod maski seryjnych samochodów. Największą nowinką jest mechanizm sprężarki o napędzie elektrycznym. Rozwiązanie to ma najpierw trafić  się do nowoczesnych silników TDI. Sportowe TT prezentowane na fotografiach, to natomiast pierwsze auto z silnikiem benzynowym, w którym zastosowano  takie urządzenie. Elektryczne sprężarki zapewniają płynne doładowanie od najniższych obrotów, bez efektu turbodziury. Inna nietypowa nowość w samochodzie to 48-woltowa instalacja elektryczna oraz nowoczesne akumulatory litowo-jonowe magazynujące energię, umieszczone w bagażniku.

Nie przegap: TEST nowe Audi TT 2.0 TFSI: szybka bryka do lansu

Sercem samochodu jest 2.5-litrowy, 5-cylindrowy silnik TFSI. Generowana moc przy wsparciu doładowania to aż 600 KM i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 3000-7000 obr./min.). Moc na wszystkie koła przenosi manualna skrzynia biegów i sprzęgło wielopłytkowe umieszczone przy tylnej osi. Masa własna konstrukcji wynosi 1396 kg, co pozwala osiągnąć pierwsze 100 km/h w czasie 3,6 s. Maksymalna szybkość to aż 310 km/h. O sztywność nadwozia i bezpieczeństwo podróżnych dba zainstalowana w kabinie tytanowa klatka.

Aby podkreślić mocarny charakter koncepcyjnego Audi TT Clubsport i zapewnić odpowiedni docisk aerodynamiczny, dużym modyfikacjom poddano samo nadwozie. Znacznie poszerzono nadkola, zamontowano zderzaki z większymi wlotami powietrza i spoilerami, a z błotników wyprowadzono kanały powietrzne dla lepszego chłodzenia hamulców. Na kołach wylądowały lekkie sportowe felgi aluminiowe z oponami 275/30 R20. Z tyłu zainstalowano potężne skrzydło, a w wytracaniu prędkości pomagają karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy 370 mm.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: