SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości BMW M2 po tuningu Manhart Performance potężniejsze od Lamborghini

BMW M2 po tuningu Manhart Performance potężniejsze od Lamborghini

13.01.2017, godz. 14:20
Manhart BMW M2
Manhart BMW M2 foto: Manhart

Specjaliści z firmy Manhart Performance postanowili rozwiązać problem osób, które nie mają wystarczających funduszy na zakup supersportowego auta. Przerobili więc odpowiednio BMW M2, które jest uważane za najlepiej jeżdżący model BMW z dywizji M. Bawarski wóz dostał na tyle sensacyjny zastrzyk mocy, że stał się mocniejszy od supersportowego Lamborghini Huracana.

Już sama nazwa nowości w ofercie niemieckiego tunera zdradza, jaką mocą dysponuje przeróbka oparta o BMW M2, wyposażone w 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik TwinPower Turbo. Manhart MH2 630 to dokładnie 630 rozbrykanych koni mechanicznych i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dla porównania seryjna moc w M2 to 370 KM i 465 Nm (plus 35 Nm z funkcją overboost). Zmiany mechaniczne objęły wzmocninenie układu korbowo-tłokowego, wymianę intercoolera, modyfikację turbosprężarki, wymianę układu wydechowego i oprogramowania sterującego.

Zobacz: BMW M2 Coupe: debiut długo wyczekiwanego M

Podrasowanie jednostki przenoszącej napęd na tył sprawiło, że moc jest większa jak w Lamborghini Huracan, w którym V10 o pojemności 5.2 litra dostarcza moc 610 KM. Można sobie tylko wyobrazić, jak takie małe wściekłe M2 musi niesamowicie przyspieszać. Fabrycznie auto osiągało "setkę" w 4,5 sekundy. Choć Manhart nie chwali się oficjalnym wynikiem, to łatwo się domyślić, że czas ten spadł poniżej 3 sekund. W zatrzymaniu rozpędzonego auta zadba układ hamulcowy z ceramicznymi tarczami na przedniej i tylnej osi.

Aby okiełznać tak wysoką moc specjaliści z firmy Manhart wymienili zawieszenie na gwintowany i regulowany zestaw KW. Dodatkowo dla poprawy docisku nadwozia do nawierzchni doczepiono kilka dodatkowych elementów aerodynamicznych wykonanych z włókna węglowego. Problemy trakcyjne mają rozwiązać opony Michelin Cup 2 naciągnięte na 19-calowe felgi - rozmiar z przodu to 255/35, a z tyłu wynosi 285/30.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: