Nowy Ford Focus RS przetestowany przez byłego Stiga - WIDEO

2016-01-18 15:26

Kolejne zapowiedzi nowego Focusa RS zaostrzają apetyt fanów sportowych Fordów z całego świata. Zanim auto trafi w ręce klientów, Ford daje nim pojeździć profesjonalnym kierowcom. Do tej pory nowego Focusa RS upalał Ken Block, a tym razem za kierownicą sportowego hatchbacka zasiadł Ben Collins.

Były Stig z Top Gear, czyli Ben Collins, jest zawodowym kierowcą i kaskaderem, więc doskonale zna się na prowadzeniu samochodów. W jego ręce trafił nowy Focus RS, którym Collins miał możliwość pojeździć w mieście, po krętych drogach poza miastem, a także na torze wyścigowym.

Zadaniem byłego Stiga było sprawdzenie czterech ustawień samochodu (Drive Mode), czyli Normal, Sport, Track i Drift. Ustawienia te zmienia się za pomocą przycisku umieszczonego na obudowie tunelu centralnego, tuż za dźwignią zmiany biegów. Na wyświetlaczu pomiędzy zegarami mamy podaną informację, który tryb jest aktywny. Każdy z czterech trybów zmienia parametry pracy aż sześciu podzespołów;

- AWD – napęd na cztery koła,
- Dampers – amortyzatory,
- Steering – układ kierowniczy,
- Engine – silnik, reakcja na gaz,
- ESC – układ kontroli trakcji,
- Exhaust – układ wydechowy.

Według Collinsa, w trybie Normal auto jest posłuszne i precyzyjne, a układ wydechowy dość cichy, żeby bez problemu poruszać się Focusem RS w mieście. Po przejściu w Tryb Sport, auto staje się nieco głośniejsze, ostre w prowadzeniu i bardziej gwałtowne w reakcjach na dociskanie gazu. Praca amortyzatorów i systemu ESC w trybie Sport pozostaje bez zmian w stosunku to trybu Normal.

W trybie Track, wszystkie z sześciu parametrów przechodzą w sportowy tryb pracy i Ben Collins tłumaczy, że auto jest bardzo precyzyjne, a elektronika dba o możliwie najlepsza trakcję.

Najwięcej zabawy gwarantuje tryb Drift, który wymusza na komputerze sterującym napędem AWD umożliwienie utraty przyczepności i jazdy w kontrolowanym poślizgu.

Co ciekawe, podczas przełączania na tryb Track i Drif, na komputerze pokładowym pojawia się informacje, że te tryby są przeznaczone wyłącznie do użytku na torach wyścigowych.

Te wszystkie elektroniczne gadżety, a także moc silnika gwarantuje, że nowy Focus RS będzie bardzo uniwersalnym autem. Nie możemy się już doczekać, kiedy pierwsze egzemplarze trafią na polski rynek.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki