Całkiem nowe Audi Q7 zrzuca kamuflaż: II generacja debiutuje - GALERIA

2014-12-12 21:53

Audi szykuje rewolucję i w 2015 roku zacznie prezentować całkiem nowe modele. Pierwszym debiutem będzie całkiem nowe Audi Q7, które pokaże w jakim kierunku zmierza marka z logo czterech nachodzących na siebie pierścieni. Do internetu przedostały się pierwsze oficjalne fotografie SUV-a II generacji, a my czym prędzej je prezentujemy.

Audi Q7 zrzuca kamuflaż. Na pierwszych zdjęciach producenta widać, jak wielką metamorfozę zafundowano największemu SUV-owi. Auto nie wygląda już tak masywnie, zostało bardziej przybliżone do ziemi oraz przede wszystkim pozbyło się ponad 360 kg masy własnej. To m.in. duża zasługa zastosowania lekkiej platformy MLB Evo oraz wykorzystania stopów metali lekkich. Ta kluczowa zmiana ma mieć duże przełożenie na osiągi i zmniejszenie zużycia paliwa.

Zaskoczeń nie ma. Wygląd zewnętrzny pokazuje dokładnie to, czego wypadało się spodziewać. Front otrzymał wlot powietrza Singleframe o nowym wzorze, a lampy o typowym kształcie najnowszych modeli wykonano w technologii Audi Matrix LED. Światła tylne także są w pełni diodowe oparte o stylistykę zbliżoną do tej z najnowszej TT-tki. Bryła jest totalnie nowa, ale linia boczna i wymodelowanie zderzaków znacznie wysubtelniało w stosunku do poprzednika.

Przeczytaj też: TEST nowego Audi TT Coupe: zewnątrz ewolucja, wewnątrz rewolucja

Kabina to też całkowita nowość. Przed oczami kierowcy ulokowano zegary typu Audi Virtual Cockpit, ale w przeciwieństwie do tego co poznaliśmy już w sportowym modelu TT, w Q7 usytuowano jeszcze wysuwany z deski panel centralny. Obsługę multimediów ulokowano na obszernym tunelu środkowym oraz w kierownicy. Wyposażenie jak zwykle będzie ekskluzywne, a materiały wykończeniowe z najwyższej półki.

Pod maską SUV-a zagoszczą benzynowe i wysokoprężne 6- i 8-cylindrowe silniki widlaste. Wszystkie są zgodnie z wymogami najnowszych norm emisji spalin. Podstawowa wersja Q7 dostała motor 3.0 TDI o mocy 272 KM i 600 Nm. Przyspieszenie w tym wypadku trwa 6,3 s do 100 km/h. W późniejszym okresie do palety dołączy słabszy 3.0 TDI o sile 218 KM i 500 Nm. Benzynowe jednostki to 3.0 TFSI o mocy 333 KM i 440 Nm (przyspieszenie 6,1 s do 100 km/h) oraz słabsze 2.0 TFSI o mocy 252 KM i 370 Nm. W ofercie będzie dodatkowo wersja hybrydowa Q7 e-Tron oparta o 3-litrowego diesla V6, elektryczny silnik i zestaw baterii litowo-jonowych. W sumie cały układ generuje 373 KM mocy i 700 Nm momentu obrotowego. To pozwoli osiągnąć 100 km/h ze startu zatrzymanego w czasie 6 sekund.

Nowa II generacja Audi Q7 będzie sprzedawana już od początku przyszłego roku. W Niemczech cena wyjściowa ma wynosić 61 000 euro.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki