Citroen C-Elysee WTCC: sedan wjeżdża na tor wyścigowy

2013-07-26 11:00

Citroen miesiąc po potwierdzeniu przystąpienia do rywalizacji w Wyścigowych Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych w sezonie 2014, teraz przedstawia auto, które będzie wystawione do startów. Samochodem kierowcy Sebastiena Loeba został Citroen C-Elysee, zbudowany według nowych wymogów WTCC.

Sportowe wydanie Citroena C-Elysee jest pierwszym samochodem zbudowanym według przepisów nowego regulaminu FIA dla serii wyścigowej WTCC na przyszły sezon 2014. Auto poza konstrukcją nadwozia i niektórymi elementami karoserii, wspólnymi z regularną wersją C-Elysee, to tak naprawdę całkiem inny samochód. Pierwsza publiczna prezentacja auta odbędzie się na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie (12-22 września).

>>> Citroen C-Elysee 1.6 HDi - TEST taniego sedana od SuperAuto24.pl <<<

Elementy nadwozia Citroena C-Elysee WTCC, takie jak zderzaki, błotniki, czy tylne drzwi, zostały znacznie poszerzone. Nadwozie maksymalnie przybliżono do ziemi, a w nadkola wpasowano 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, za którymi osadzono potężne hamulce. W ogołocone ze wszelkich zbędnych elementów wyposażenia wnętrze, wstawiono klatkę bezpieczeństwa wzmacniającą samonośne nadwozie. Potężny spojler na klapie bagażnika ma za zadanie dociskać tylną oś do nawierzchni przy dużych prędkościach. W agresywnej partii przedniej z dolnym spojlerem dominuje grill atrapy z wydatnym logo szewronu. Masa własna według wymogów FIA to minimum 1100 kg wraz z kierowcą.

Źródłem napędu został rzędowy, 4-cylindrowy benzynowy silnik 1.6 turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa, podobny jak w rajdowym DS3 WRC. Jednostka korzystając z większego dozwolonego ciśnienia doładowania, w C-Elysee WTCC generuje moc 380 KM (przy 6000 obr./min), która jest przekazywana na koła osi przedniej za pomocą sześciobiegowej skrzyni sekwencyjnej. Maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm, przy 4500 obr./min, który okiełznać pomaga samoblokujący się mechanizm różnicowy. Zawieszenie zarówno z przodu, jak i z tyłu oparto na kolumnach typu MacPherson z regulowanymi amortyzatorami. Hamulce jakie zastosowano to tarcze o średnicy 380 mm z zaciskami 4-tłoczkowymi z przodu, a z tyłu postawiono na 300 mm tarcze z zaciskami 2-tłoczkowymi.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają