Citroen C1: całkiem nowa odmiana francuskiego malucha

2014-02-24 18:29

W ostatnich dniach mieliśmy okazję poznać wygląd Peugeota 108, a także obejrzeć zapowiedź nowej Toyoty Aygo. Teraz Citroen prezentuje ostatni z bliźniaczych modeli - C1. Który z kolińskich trojaczków prezentuje się najciekawiej?

Najmniejszy Citroen okazał się prawdziwym bestsellerem. Od debiutu w 2005 roku sprzedano 760 000 sztuk. Samochód występuje w 3 wersjach nadwoziowych: 3- i 5-drzwiowej, a także w odmianie z otwartym dachem Airscape. Producent podążając za Peugeotem i Toyotą, również przygotował nowe wcielenie swojego miejskiego autka.

Z zewnątrz samochód wyróżnia się dynamicznymi liniami i pogodnie wyglądającym przodem. Dwukolorowe wersje i wnętrza w jasnej tonacji zdaniem producenta podkreślają radosny charakter auta. Na tle poprzednika, nowa C1 ma oferować wyższy komfort jazdy. Kompaktowe wymiary (długość tylko 3,46 metra) i promień skrętu 4,8 m, zapewnią świetną poręczność samochodu w zakorkowanym ruchu miejskim. Pas przedni i tył samochodu nabrały wyglądu charakterystycznego dla nowych modeli marki.

Zobacz też: Nowy Peugeot 108: wygląd miejskiego malucha ujawniony

We wnętrzu opcjonalnie znajdzie się 7-calowy ekran dotykowy i system obsługi aplikacji ze smartfona na wyświetlaczu w samochodzie. Oprócz tego, C1 można wyposażyć w zestaw głośnomówiący, kamerę cofania i asystent ruszania ze wzniesienia.

Do napędu miejskiego modelu posłużą jednostki napędowe nowej generacji. Jedną z nich będzie silnik e-HDI o mocy 68 KM. Dla zapewnienia możliwie najniższego poziomu spalania, seryjnie będzie dostępny system Start/Stop. Ponadto klienci będą mogli wybrać motor 1.2 VTi generujący 82 KM. Jego konsumpcja paliwa szacowana jest na 4,3 litra na sto kilometrów.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki