SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Citroen Cactus M: otwarty plenerowy crossover

Citroen Cactus M: otwarty plenerowy crossover

02.09.2015, godz. 17:17
Citroen Cactus M
Citroen Cactus M foto: Citroen

Citroen zainspirowany modelem Mehari, którego możemy pamiętać z francuskich filmów opowiadających o perypetiach pewnego żandarma, stworzył współczesną wizję plenerowego crossovera. Tym pojazdem jest Citroen Cactus M, wyróżniający się oryginalnym designem i brakiem dachu nad głową.

Citroen Cactus M ma być z założenia bardziej terenowy niż seryjny C4 Cactus. Auto ma mocniej zarysowane wokół kół błotniki, zwiększony prześwit, bardziej pionowo ustawioną przednią szybę, jeszcze wyżej poprowadzoną linię okien i koła o zwiększonej średnicy.

Co ciekawe wielkie drzwi zostały wykonane z plastiku dla obniżeni amasy. Największa zmiana względem standardowego Cactusa, to całkowicie otwarta kabina, co umożliwia wsiadanie na tylne siedzenia na zasadzie wskakiwania. W tym modelu nic nie oddziela pasażerów od otaczającego ich świata, ponieważ dachu zwyczajnie nie ma, a bezpieczeństwo w razie kolizji zapewnia masywny pałąk nad tylnymi siedzeniami.

Przeczytaj: TEST Citroen C4 Cactus: ekonomiczny indywidualista

Aby ułatwić korzystanie z auta bez ograniczeń, wnętrze zostało w całości przystosowane do mycia strumieniem wody. We wnękach na nogi zlokalizowano odpływy, a tapicerka siedzeń została pokryta tworzywem neoprenowym, zapewniającym nieprzemakalność. Żeby było ciekawiej, siedzenia można przekształcić w kuszetki oraz w nakrycie dachu, wspierane innowacyjnym pompowanym stelażem. Konstrukcja sztywnych pałąków zapewnia załadunek sprzętu sportowego, takiego jak wakeboard, czy deska windsurfingowa.

Do napędu koncepcyjnego auta Citroen wykorzystał silnik 1.2 PureTech o mocy 110 KM z systemem Star&Stop, połączony z automatyczną 6-biegową skrzynią. Podczas jazdy dzięki systemowi Grip Control i kołom typu Tall & Narrow, łatwiej poruszać się po trudniejszym podłożu. Grip Control zapobiega buksowaniu kół i dostosowuje się do sytuacji, optymalizując skuteczność napędu.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: