SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Czy to najszybsza hybryda na świecie? Oto nowe Porsche Panamera S E-hybrid

Czy to najszybsza hybryda na świecie? Oto nowe Porsche Panamera S E-hybrid

24.02.2017, godz. 10:52
Porsche Panamera S E-hybrid
Porsche Panamera S E-hybrid foto: SuperAuto24.pl

Mówisz Porsche, myślisz 911. Tyle, że najnowsze Porsche Panamera S E-Hybrid jest szybsze od kultowego, sportowego modelu. Co więcej, to hybrydowa limuzyna spalająca mniej niż trzy litry benzyny na sto kilometrów...

Trudno w to uwierzyć, ale Porsche Panamera S E-hybrid to najszybsza limuzyna w rodzinie. Sto kilometrów na godzinę osiąga w zaledwie 3,4 sekundy. To szybciej niż 911 Targa 4 GTS, niemal tak samo jak 911 GT3 RS. Panamera sprawdzi się nie tylko w sprincie – jej prędkość maksymalna to 310 kilometrów na godzinę.

Zobacz też: Liderzy nie nadążają z produkcją SUV-ów

Pod maską wylądował znany już czterolitrowy silnik V8, który zastąpił V6 używane w „zwykłej” hybrydzie pokazanej w zeszłym roku. Cały układ - razem z motorem elektrycznym – generuje 680 koni mechanicznych i 850 niutonometrów momentu obrotowego od 1400 obr./min.

Katalogowe spalanie to tylko 2,9 litra, choć warto zwrócić uwagę na inny aspekt: Porsche Panamera S E-hybrid może przejechać na jednym ładowaniu aż 50 kilometrów! Przy wykorzystaniu zwykłego gniazdka auto możemy naładować w sześć godzin. Litowo jonowe baterie mają pojemność 14.1 kWh.

Pisaliśmy o: Porsche Panamera Shooting Brake? Tak, już w marcu!

Porsche Panamera S E-hybrid będzie oferowana zarówno z tradycyjnym rozstawem osi jak i przedłużonej wersji Executive. Standardowe wyposażenie robi wrażenie. Na liście znajdziemy między innymi 21-calowe felgi, ceramiczne hamulce, adaptacyjne zawieszenie czy pakiet Sport Chrono. Wydłużona wersja ma jeszcze aktywną tylną oś ułatwiającą manewrowanie.

Auto zobaczymy na salonie samochodowym w Genewie na początku marca.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

autor: Mateusz Lubczański zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: