SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości Debiut Audi RS3 Limousine - kompaktowa rakieta

Debiut Audi RS3 Limousine - kompaktowa rakieta

29.09.2016, godz. 16:03
Audi RS3 – kieszonkowy potwór
Audi RS3 foto: Audi

Audi A3 w wersji sedan doczekało się ekstremalnej wersji RS. Dzięki pięciocylindrowemu silnikowi Audi RS3 Limousine zapewnia osiągi godne najlepszych samochodów sportowych.

Audi RS3 Limousine ma pod maską silnik o pojemności 2.5 litra i mocy 400 koni mechanicznych. Jednostka osiąga maksymalny moment obrotowy (480 niutonometrów) w zakresie 1700-5850 obrotów na minutę, a przyspieszenie do "setki" zajmuje kompaktowej limuzynie tylko 4,1 sekundy.

Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 kilometrów na godzinę, ale opcjonalnie można zdjąć cyfrowy kaganiec. Wówczas RS3 sedan rozpędzi się do 280 kilometrów na godzinę. Na takie okazje producent oferuje tarcze hamulcowe wykonane z włókien węglowych i ceramiki.

Zobacz też: TOP 10 hot-hatchy - poznaj najgorętsze kompakty na rynku

Silnik wykonany jest z aluminium, przez co udało się zmniejszyć jego wagę o 26 kilogramów w stosunku do poprzedniego RS3. Ponadto wyposażono go w system podwójnego wtrysku oraz zmiennych faz rozrządu.

Moc trafia na wszystkie koła poprzez przekładnię S tronic. RS3 Limousine oferuje zmienne tryby jazdy, które wpływają na dźwięk jednostki, charakterystykę pracy zawieszenia oraz klap w układzie wydechowym. Co ciekawe, Audi najwyraźniej poczuło się zagrożone przez Forda Focusa RS, ponieważ zmodyfikowano układ ESC tak, by umożliwiał pokonywanie zakrętów efektownymi bokami.

Audi RS3 sedan jest nie tylko niższe o 25 milimetrów od zwykłych A3. Ma ponadto dodatkową listwę na przednim zderzaku, szersze błotniki, regulowany spoiler oraz dwa specjalne lakiery: szary Nardo oraz czerwony Catalunya.

Samochód pojawi się w salonach w pierwszej połowie przyszłego roku. Ceny na razie nie są znane.

Źródło: Audi

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

autor: Mateusz Lubczański zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: