Debiut nowego Audi A8 już 11 lipca. Auto pojedzie do 160 km/h z wyłączonym silnikiem

2017-06-09 16:44

Już 11 lipca świat pozna zupełnie nową generację Audi A8. Flagowiec marki z czterema pierścieniami w logo otrzyma po raz pierwszy w standardzie zelektryfikowany układ napędowy. Silnik spalinowy uzupełni technika Mild Hybrid (miękka hybryda) podnosząca wydajność i osiągi, a podstawą tego systemu i zarazem główną instalacją całego samochodu zostanie instalacja elektryczna 48V.

Samochodom marki Audi od dawna przyświeca hasło "Przewaga dzięki technice". Nie inaczej ma być w przypadku czwartej już generacji Audi A8 przepełnionej innowacjami. Na miesiąc przed światową premierą tego auta pokazano konstrukcję podwozia i układu napędowego tego auta.

Mild Hybrid w Audi A8

Technika miękkiej hybrydy jest złożona z dwóch głównych podzespołów. Pierwszy to chłodzony wodą alternator i rozrusznik 48V (RSG) uzupełniony o konwencjonalny rozrusznik. Ten drugi wykorzystywany jest wyłącznie do zimnego rozruchu nowego Audi A8. Drugim podzespołem układu Mild Hybrid jest umieszczony w bagażniku akumulator litowo-jonowy magazynujący energię o pojemności ładowania 10 Ah i napięciu 48V. Technika ta pozwala na uzyskanie przyspieszenia bez jakichkolwiek opóźnień i wpływa na oszczędność paliwa w miejskim ruchu.

Przeczytaj również: Nowe Audi A8 będzie ultralekkie

Nowy napęd w szczególny sposób łączy też wydajność z wygodą jazdy. Czwarte Audi A8 będzie potrafiło przejść w tryb bezgłośnego "żeglowania" w szerokim zakresie prędkości – auto pojedzie z wyłączonym silnikiem od 55 do 160 km/h przez nawet 40 sekund i nie będzie emitować wówczas żadnych zanieczyszczeń do atmosfery. Gdy tylko kierowca naciśnie pedał gazu, RSG szybko i łagodnie ponownie uruchomi silnik. Co więcej, tryb start-stop będzie aktywował się w zakresie prędkości 0-22 km/h.

By osiągnąć wysoki poziom wydajności, nowe Audi A8 dysponuje rozbudowanym systemem zarządzania napędem: przetwarza on zarówno dane dotyczące drogi, jak i informacje pozyskiwane z zestawu połączonych czujników, do którego należy również kamera w przodzie pojazdu. Na tej podstawie system zarządzania napędem decyduje, czy A8 będzie w danej chwili żeglować, czy rekuperować. Pojazd odzyskuje energię nie tylko podczas hamowania lub żeglowania. Audi A8 rekuperuje również wtedy, gdy w trybie żeglowania zbliża się zbyt mocno do jadącego przed nim pojazdu. Wszystkie te układy wpływają nie tylko na komfort podróży, ale też na zużycie paliwa. Mild Hybrid w normalnej eksploatacji redukuje spalanie o ok. 0,7 litra na 100 kilometrów.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki