SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Fiat i Chrysler przyjmują nowe logo: FCA symbolem koncernu

Fiat i Chrysler przyjmują nowe logo: FCA symbolem koncernu

31.01.2014, godz. 11:41
Fiat Chrysler Automobiles
foto:

Włoski Fiat, który kupił całość udziałów amerykańskiego Chryslera, aby ostatecznie połączyć się z gigantem zza oceanu przyjął nowe logo. FCA oznaczający skrót Fiat Chrysler Automobiles, od teraz będzie pojawiał się w mediach motoryzacyjnych i biznesowych.

Po okresie współistnienia dwóch logo marek umieszczonych obok siebie, firmy Fiat i Chrysler podjęły decyzję o stworzeniu wspólnego logotypu. Projekt opiera się na trzech literach ułożonych w geometryczną formę inspirowaną najważniejszymi kształtami wykorzystywanymi przy projektowaniu samochodów.

Przeczytaj też: Fiat jedynym właścicielem Chryslera!

W komunikacie prasowym koncern tak objaśnia znaczenie logo: litera F, utworzona z kwadratu, symbolizuje konkretność i solidność; C, które stworzone zostało z okręgu, reprezentuje koło i ruch, symbolizując harmonię i ciągłość; wreszcie A, pochodzące od trójkąta, znamionuje energię i ciągły stan rozwoju.

Użycie skrótu pomaga rozluźnić związki z przeszłością bez odcinania się od korzeni, a jednocześnie odzwierciedla globalny zasięg działalności Grupy. Łatwa do zrozumienia, wymówienia i zapamiętania nazwa, ma pasować do nowoczesnego, międzynarodowego rynku.

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: