Fiat Panda Cross: jeszcze więcej terenowego charakteru

2014-02-20 10:27

Fiat chce mieć podobnie jak Volkswagen własną rodzinę samochodów w wersji Cross. Włoski producent poza Freemontem w takiej odmianie, przyszykował teraz jeszcze Pandę. Oryginalnie prezentujący się maluch o nazwie Panda Cross, zostanie zaprezentowany na targach w Genewie.

O ile Panda w specyfikacji 4x4 niewiele różni się od standardowego modelu, o tyle Panda Cross odznacza się mocno zmienionym nadwoziem. Zadbano o znaczne modyfikacje wyglądu, podkreślające przełajowy charakter maluszka. Pojawiły się nowe zde­rza­ki z ogromnymi wzmocnieniami, więk­sze re­lin­gi da­cho­we i boczne osłony. Designerzy prze­pro­jek­to­wa­li także lampy prze­ciw­m­giel­ne oraz tylne re­flek­to­ry. Nad­ko­la kryją całkiem nowe 15-ca­lo­we obręcze kół.

Auto mechanicznie bazuje na Pandzie 4x4, co jest bardzo dobrą wiadomością. Za przeniesienie napędu odpowiada mechanizm to­rque-on-de­mand, który roz­dzie­la mo­ment ob­ro­to­wy po­mię­dzy przed­nią i tylną osią w za­leż­no­ści od wa­run­ków pod­ło­ża. Wy­po­sa­że­nie obej­mu­je elek­tro­nicz­nej sta­bi­li­za­cji toru jazdy ESC wraz z me­cha­ni­zmem róż­ni­co­wym o elek­tro­nicz­nie ogra­ni­cza­nym tar­ciu we­wnętrz­nym ELD.

Przeczytaj też: Fiat 500 nowej generacji pojawi się w 2016 roku

Moc dostarczać ma jeden z dwóch silników. Pierwszy to dwucylindrowy Twi­nA­ir o po­jem­no­ści 0.9-litra, generujący siłę 90 KM i 145 Nm mo­men­tu ob­ro­to­we­go. Drugi wysokoprężny oparto o 1.3-li­tro­wy motor z turbodoładowaniem, dostarczającym 80 KM i 190 Nm. Do współpracy z jednostkami przygotowano sze­ścio­bie­go­wą ma­nu­al­ną prze­kład­nię.

Fiat Panda Cross zadebiutuje oficjalnie w marcu na 84. Salonie Samochodowym w Ge­ne­wie, a do sprze­da­ży pojazd zostanie wprowadzony je­sie­nią bieżącego roku.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki