SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Ford ma nowy silnik wysokoprężny 2.0 EcoBlue

Ford ma nowy silnik wysokoprężny 2.0 EcoBlue

05.05.2016, godz. 13:45
Ford 2.0 EcoBlue
Ford 2.0 EcoBlue foto: Ford

Ford zaprezentował nowy silnik 4-cylindrowy Ford EcoBlue o pojemności 2 litrów. To pierwsza konstrukcja z nowej rodziny zaawansowanych silników wysokoprężnych Forda. Silnik ma oferować niższe zużycie paliwa, wyższe osiągi i wysoką kulturę pracy.

Ford zbudował nowy silnik wysokoprężny EcoBlue, którego moc będzie miała rozpiętość od 100 do 240 KM. Motor ten trafi do samochodów osobowych i użytkowych. Silnik powstał w oparciu o rozwiązania techniczne zastosowane w wielokrotnie nagradzanych silnikach EcoBoost, opracowanych przez Forda.

Kliknij też: TEST Ford Mustang GT 5.0 V8: nowe wydanie legendy

Nowy motor 2.0 EcoBlue debiutuje w Fordzie Transit i Fordzie Transit Custom. Oferuje połączenie niskiego zużycia paliwa, wysokich osiągów i wysokiej kultury pracy. W porównaniu ze stosowanym dotychczas silnikiem 2.2 litra TDCi o podobnej mocy, nowy silnik uzyskuje o 20 procent wyższy moment obrotowy przy 1250 obr./min. Nowy silnik odznacza się również wysoką kulturą pracy, generując o 4 decybele niższy hałas na biegu jałowym.
.

Większa wydajność paliwowa

- Nowa jednostka zwiększa wydajność paliwową i obniża emisję CO2 o ponad 10 procent w modelach Transit, które są jednymi z najlepiej sprzedających się aut użytkowych w Europie, co pozwala dodatkowo obniżyć koszty eksploatacji - powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor zarządzający Ford of Europe.

Nowa architektura silnika pozwala osiągnąć niższe tarcie oraz zastosować system czystego spalania mieszanki. Z kolei wyrafinowany proces oczyszczania gazów wydechowych umożliwia uzyskanie ultra niskiej emisji, co pozwala spełnić surowe normy Euro VI, które zaczną obowiązywać we wrześniu 2016 roku. W porównaniu z normą Euro V, nowy standard wymaga obniżenia emisji NOx o 55 procent.

Zobacz: TEST Ford Focus kombi 1.5 TDCi po liftingu: solidny kompakt

Wśród zaawansowanych rozwiązań technicznych znalazły się: zintegrowany system dolotowy z zastosowanym po raz pierwszy przez Forda układem wlotów powietrza zbudowanym na zasadzie odbicia lustrzanego, co pozwala silnikowi na pracę w optymalnych warunkach; turbosprężarka o niskiej bezwładności wykorzystująca zaawansowane materiały zdolne wytrzymać wysokie temperatury pracy; a także nowy system wtrysku paliwa pod wysokim ciśnieniem, który jest bardziej responsywny, cichszy i oferuje bardziej precyzyjne dostawy paliwa.

System obiegu oleju silnikowego - w tym specyfikacja oleju, miska olejowa, wymiary filtrów, tolerancje w zakresie średnicy cylindra i specyfikacje pierścieni tłokowych - został zaprojektowany tak, aby przedłużyć cykl życia oleju. Ponadto, zastosowano bezobsługowe podzespoły, jak pasek rozrządu, moduł rozrządu oraz pompa wody.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: