SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Frankfurt 2013: hipersportowe Porsche 918 Spyder - WIDEO

Frankfurt 2013: hipersportowe Porsche 918 Spyder - WIDEO

13.09.2013, godz. 17:00
Porsche 918 Spyder
foto: Porsche

Porsche pokazało produkcyjną wersję modelu 918 Spyder. To pierwsze hiperauto ze Stuttgartu napędzane jednostką hybrydową. Pojazd niemieckiego producenta będący następcą supersportowej Carrery GT, ustanowił rekord toru Nurburgring wśród samochodów dopuszczonych do ruchu.

Do napędu posłużył benzynowy silnik V8 o pojemności 4.6-litra, generujący moc 608 KM oraz dwie jednostki elektryczne znajdujące się przy obu osiach, które rozwijają 286 KM. Dzięki temu łączna moc pojazdu wynosi 887 KM, a maksymalny moment obrotowy może sięgać aż 1280 Nm. Układ jest zespolony z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową, a napęd trafia na wszystkie koła. Litowo-jonowy akumulator ma pojemność 6,8 kWh i można go ładować poprzez ładowarkę lub w trakcie jazdy (odzyskiwanie energii z hamowania).

>>> Frankfurt 2013: Audi Sport Quattro Concept - WIDEO <<<

Przyspieszenie 0-100 km/h trwa zaledwie 2.8 s, 0-200 km/h 7.7 s, a prędkość maksymalna to 345 km/h. Porsche deklaruje, że średnie spalanie wynosi 3 litry na 100 km. Jest to możliwe dzięki trybowi E-Power, podczas którego auto korzysta tylko z silników elektrycznych. W takim przypadku zasięg wynosi do 31 kilometrów.

To czym bardzo może się pochwalić 918, to nowo ustanowiony rekord słynnego niemieckiego toru Nurburgring. Hiperauto z wynikiem 6 minut 57 sekund, ustanowiło nowy rekord 21-kilometrowej pętli, wśród produkcyjnych pojazdów dopuszczonych do ruchu ulicznego. Rezultat ten wykręcił Marc Lieb (fabryczny kierowca Porsche). Oznacza to, że konkurencyjne wozy z tej samej hiperpółki - Ferrari LaFerrari i McLaren P1 - mają ciężki orzech do zgryzienia.

W Stanach Zjednoczonych ceny Porsche 918 Spyder rozpoczynają się 845 000 dolarów. Powstanie zaledwie w 918 egzemplarzy tego modelu.

WIDEO - tak 918 biło rekord niemieckiego toru Nurburgring

autor: Łukasz Kuźmiuk zobacz inne artykuły tego autora
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: