SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Genewa 2014: Volkswagenowskie nowości i liftingi - WIDEO

Genewa 2014: Volkswagenowskie nowości i liftingi - WIDEO

07.03.2014, godz. 18:05
Volkswagen Golf GTE
foto: EAST NEWS

Na targach motoryzacyjnych w Szwajcarii, niemieckie stoisko Volkswagena obfituje w kilka ciekawych nowości. Producent popularnych samochodów z Wolfsburga pokazał w Genewie kolejne wcielenie Golfa, odmłodzone Scirocco, poprawione Polo, czy uterenowioną odmianę Multivana.

VW Golf GTE to najnowsza ewolucja niemieckiego kompaktu. Łączy ona w sobie cechy usportowionej wersji GTI i elektrycznej. Sercem jest zespół napędowy składający się z benzynowego motoru 1.4 TSI (150 KM) i silnika elektrycznego rozwijającego 102 KM. Maksymalna moc wynosi 204 KM, a moment obrotowy 350 Nm. Te wartości pozwalają na osiągnięcie 100 km/h w 7,6 sekundy i rozpędzenie Golfa maksymalnie do 217 km/h. Przekładnia DSG specjalnie na potrzeby hybrydy ma aż trzy sprzęgła.

Wszyscy, którzy liczyli na poważną modernizację Volkswagena Scirocco, mogą poczuć się rozczarowani. Lifting popularnego sportowego auta z Wolfsburga jest bardzo delikatny i praktycznie nie wnosi nic nowego, bo odświeżenie odnosi się raczej do subtelnych detali optycznych, poprawienia osiągów i ograniczenia zużycia paliwa.

Patrz też: Volkswagen Multivan Alltrack: niemiecki van do zadań specjalnych - ZDJĘCIA

Multivan Alltrack to uterenowiona odmiana popularnego vana, łatwo radząca sobie z bezdrożami. Studyjny na obecną chwilę model wyróżnia się 19-calowymi obręczami kół, lakierem Mondstein z perłowym efektem, a także pakietem off-roadowym. Masywne zderzaki w matowym srebrnym kolorze kontrastują z jasnym lakierem nadwozia. Specjalna wersja posiada poszerzone nadkola i dodatkowe listwy ochronne.

Niemcy zmodernizowali też popularny model klasy B, jakim jest niewielki Volkswagen Polo. Odmłodzonemu hatchbackowi zafundowano głównie zmiany kosmetyczne w temacie stylistyki, a wnętrze wzbogacono o nowe elementy wystroju i wyposażenia. Przednie reflektory i zderzak nabrały lżejszego wyrazu, tak jak wzory felg aluminiowych. Pod maską znajdą się tylko małolitrażowe silniki spełniające normę czystości Euro 6. Wybrane odmiany będą połączone z systemem start-stop oraz technologią odzyskiwania energii kinetycznej.

/źródło wideo: x-news/

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: