Godne pożegnanie legendy

2009-12-08 9:04

By godnie uczcić ostatni rok produkcji obecnej generacji Dodge'a Vipera SRT10, amerykańska firma zaplanowała wprowadzenie kilku zmian w aucie jak również wypuszczenie kilku limitowanych edycji modelu. Rok 2010 będzie najbardziej "jadowitym" od czasu wypuszczenia na "wolność" żywej legendy i ikony amerykańskich aut sportowych.

Pod maską Dodge'a Vipera SRT10 Roadster i Coupe będzie pracować ten sam silnik co do tej pory, a mianowicie żywotne V10 o pojemności 8,4-litra generujące moc 600 KM i moment obrotowy o wartości 760 Nm. Zapierające dech w piersiach dane dotyczące osiągów auta przypominające o tym z jak rasowym samochodem mamy do czynienia, wyrażają takie liczby jak sprint do "setki" w czasie poniżej 4 sekund, prędkość maksymalna wynosząca 325 km/h, przejazd 1/4 mili w czasie 11,5 sekundy, a także 11 sekund potrzebnych na rozpędzenie się od 0 do 160 km/h i wyhamowanie do "zera".

Podobnie jak dotychczas w ofercie będzie wersja otwarta Roadster i zamknięte Coupe na czele z wyczynową wersją ACR (American Club Racer). Planowana liczba egzemplarzy Vipera na 2010 rok, to ok. 500 sztuk.

Dzięki wprowadzeniu dwóch nowych kolorów nadwozia Toxic Orange Pearl i Bright Silver Metallic, Dodge Viper będzie dostępny w 12 różnych barwach - największy wybór barw jaki kiedykolwiek był możliwy w danym roku modelowym. Do tego dochodzi 6 wersji pasów biegnących przez nadwozie auta, 5 różnych kolorów wnętrza, 4 wzory felg aluminiowych i 3 wzory elementów plastikowych użytych do wykończenia wnętrza. W sumie daje to ponad 7600 różnych kombinacji, dzięki czemu każdy klient może sprawić, że jego Viper będzie wyjątkowy i niepowtarzalny.

Z modyfikacji czysto mechanicznych przewidziano skrócenie przełożenia piątego biegu (z 0,74 na 0,80), dzięki czemu uzyskano lepsze przyspieszenie przy wyższych prędkościach, a tym samym teraz łatwiej osiągnąć większą prędkość na długich prostych. Co więcej, "efektem ubocznym" tych zmian jest skrócenie aż o 14 sekund czasu potrzebnego na przyspieszenie od 0 do 321 km/h.

Napęd wciąż trafia w to samo i jedyne słuszne miejsce, czyli na tylne koła poprzez nową skrzynię ZF Sachs z dwutarczowym sprzęgłem, w której sześć biegów zmieniane jest ręcznie. W wytracaniu prędkości samochód wspomaga bardzo wydajny układ hamulcowy Brembo wyposażony w 14-calowe tarcze hamulcowe, który potrafi zatrzymać rozpędzonego do 96 km/h Vipera na dystansie ok. 30,5 m.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki