SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Harley-Davidson Roadster – nowy członek rodziny Sportster

Harley-Davidson Roadster – nowy członek rodziny Sportster

18.04.2016, godz. 22:51
Harley-Davidson Roadster
Harley-Davidson Roadster foto: Harley-Davidson

Harley-Davidson powiększa swoją ofertę o nowy model z rodziny Sportster. Roadster to pozbawiona zbędnych elementów maszyna, która ma być przede wszystkim uniwersalna. Motocykl zaprojektowano w muskularnym stylu wyścigówek Harley-Davidson z lat 50 i 60 XX. wieku.

„Od momentu jego wprowadzenia w 1957 roku, Harley-Davidson Sportster był przedmiotem ciągłych zmian, a model Roadster otwiera nowy rozdział tej historii”, mówi Brad Richards, dyrektor ds. stylistyki Harley-Davidson. „Obserwowaliśmy, jak klienci modyfikują motocykle Sportster na wiele różnych sposobów. Roadster łączy różne style, jednak założeniem było stworzenie maszyny dla prawdziwych jeźdźców - lekkiego, mocnego motocykla Sportster, na którym kierowca czuje drogę”.

Nowy model Roadster będący elementem kampanii marketingowej Harley-Davidson „Live Your Legend”, dołącza do rodziny Dark Custom wraz ze swoim minimalistycznym stylem inspirowanym motocyklami wyścigowymi, obecnymi trendami motocykli custom oraz profilowi, który czerpie z wyścigowych motocykli Sportster z lat 50. oraz 60. XX wieku.

Zobacz też: Motocykle na Motor Show Poznań 2016 - nasza DUŻA GALERIA

„Chcieliśmy zaszczepić w modelu Roadster DNA mocnych motocykli KHR z połowy lat 50. oraz motocykli Sportster o charakterystyce wyścigowej z lat późniejszych”, powiedział Richards. „Tamte motocykle miały błotniki skrócone do wsporników, małe zbiorniki paliwa i były pozbawione zbędnych elementów, aby wycisnąć z nich jak najwięcej”.

Roadster łączy w sobie współczesną wydajność nowoczesnej jednostki napędowej, nowe koła i opony dopasowane do elementów ulepszonego zawieszenia oraz dynamiczny silnik V-Twin 1200 cm3 chłodzony powietrzem. 19-calowe przednie oraz 18-calowe tylne, odlewane koła ze stopu aluminium, z pięcioma rozdwojonymi ramionami, zostały zaprojektowane specjalnie dla modelu Roadster. Dzięki nim motocykl ma wyważoną, sportową postawę.

„Koła inspirowane klasycznymi kołami szprychowymi, są najbardziej wyszukanymi odlewanymi kołami, jakie kiedykolwiek opracowaliśmy”, mówi projektant przemysłowy Harley-Davidson, Ben McGinley. „Przeplatane ramiona są skierowane na zewnątrz, w przeciwne strony koła, tworząc efektowny widok. Koła są bardzo lekkie jak na swój rozmiar, co przekłada się na właściwości jezdne modelu Roadster”.

Zawieszenie zostało ulepszone dzięki nowemu, odwróconemu widelcowi o średnicy 43 mm z trzystopniowymi sprężynami progresywnymi, który jest zamocowany do solidnych półek. W tylnym zawieszeniu zastosowano amortyzatory emulsyjne wypełnione azotem z trzystopniową, progresywną sprężyną śrubową z regulacją napięcia wstępnego. Dzięki temu skok zawieszenia jest większy niż w przypadku innych modeli Sportster - 11,5 cm z przodu i 8 cm z tyłu. Dwie 11,8-calowe tarcze pływające z przodu zapewniają niezwykłą siłę hamowania. Roadster jest dostępny z układem ABS w standardzie.

Zobacz też: Kradzieże motocykli to prawdziwa plaga. Zobacz jak można zabezpieczyć sprzęt

Roadster nadaje kierowcy agresywną pozycję dzięki niskiej kierownicy i podnóżkom zamontowanym centralnie, które sprawiają, że kierowca pochyla się nad klasycznie wyprofilowanym zbiornikiem paliwa. Ten w przypadku Roadstera ma pojemność 12,5 l.

Aby podkreślić surowe wykończenie, tylny błotnik jest niemal 4 cm krótszy od już wcześniej skróconych błotników w innych modelach Sportster. Perforacje osłon paska i tłumików przypominają redukujące masę otwory w podzespołach motocykli wyścigowych, a prosty zestaw wskaźników o średnicy 10 cm zamontowany nisko nad półką ma wyjątkowy obrotomierz analogowy z wbudowanym prędkościomierzem cyfrowym. Tylne kierunkowskazy zamontowane bezpośrednio na wspornikach błotnika, nowe miejsce na tablicę rejestracyjną, zespolona tylna lampa i pomniejszone siodło sprawiają, że tył motocykla wygląda zgrabnie i jest pozbawiony zbędnych ozdobników.

„Profil siodła ciągnie się aż do skróconego tylnego błotnika”, mówi McGinley. „Projektując pikowanie siodła inspirowaliśmy się wzmacnianymi kurtkami motocyklowymi, natomiast tylna część to siedzisko pasażera, dzięki czemu Roadster zyskuje na wszechstronności”.

Motocykl Harley-Davidson Roadster będzie dostępny w czterech kolorach: Vivid Black z ciemnografitowym paskiem denim, Black Denim z czerwonym paskiem, Velocity Red Sunglo z czerwonym paskiem i dwukolorowy Billet Silver/Vivid Black z paskiem burgundowym.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

autor: Jakub Tujaka zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: