Honda obiecuje, że HR-V będzie najbardziej wydajnym i oszczędnym autem w klasie

2015-04-23 16:39

Późnym latem na podbój europejskich rynków wyruszy lekko uterenowiona Honda HR-V. Japońska firma obiecuje, że auto będzie jednym z najbardziej wydajnych samochodów w klasie crossoverów.

Nowa generacji Hondy HR-V ma oferować bardzo niski poziom zużycia paliwa i emisji CO2. Od momentu wejścia na rynek, auto będzie dostępne z jednostką wysokoprężną i-DTEC o pojemności 1.6 litra i mocy 120 KM (przyspieszenie 0-100 km/h w 10.1 s) lub nowym silnikiem benzynowym i-VTEC o pojemności 1.5 litra 130 KM (przyspieszenie 0-100 km/h w 10.3 s/ z automatem CVT 10.9 s).

Przeczytaj też: Nowa Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM AT9: mocny mały diesel i 9-biegowy automat

Zużycie paliwa w przypadku modelu HR-V z dieslem i nowo zaprojektowaną sześciobiegową manualną skrzynią biegów, będzie kształtowało się na poziomie 4,0 l/100 km, przy emisji CO2 wynoszącej zaledwie od 104 g/km. Odmiana benzynowa ma zużywać średnio 5,2 l/100 km, a emisja CO2 wynosić - 120 g/km w przypadku wersji z automatyczną przekładnią CVT. Auto z manualną skrzynią o sześciu przełożeniach zużyje 5.6 l/100km emitując 130 g CO2 na kilometr.

Honda chwali się, że osiągi i wydajność modelu HR-V to zasługa zastosowanych rozwiązań stylistycznych i dobrych parametrów aerodynamicznych. Dla ciekawych informacji o tym aucie warto wspomnieć, że bagażnik będzie oferować pojemność 453 litrów, a po złożeniu oparć kanapy 1026 litrów. W modelu wykorzystano też systemie Magic Seats znany z kompaktowego Civica, dzięki umieszczeniu zbiornika paliwa pod podłogą.

Ceny Hondy CR-V nie są jeszcze znane. Samochód zadebiutuje w europejskich salonach późnym latem bieżącego roku.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki