SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości Hybrydowa Kia Niro w Polsce - znamy pełny CENNIK nowości

Hybrydowa Kia Niro w Polsce - znamy pełny CENNIK nowości

14.07.2016, godz. 20:02
Kia Niro
Kia Niro foto: Kia

Kia Niro, czyli pierwszy hybrydowy, niskoemisyjny crossover koreańskiej marki wjeżdża do polskiej sprzedaży. Samochód skonstruowany na nowej modułowej płycie podłogowej, będący lekkim pojazdem charakteryzującym się niskim zapotrzebowaniem na paliwo, staruje w polskim cenniku od kwoty 86 900 zł.

Od 2010 roku udział samochodów hybrydowych w sprzedaży w Polsce stopniowo rośnie, podczas gdy powoli, ale systematycznie spada popularność aut z silnikiem Diesla. W 2014 r. w Polsce nabywców znalazło niespełna 4 tys. samochodów hybrydowych, a w ubiegłym roku – już ponad 5,5 tysiąca. Wiele wskazuje na to, że w 2016 r. sprzedaż aut hybrydowych w Polsce osiągnie poziom 8 tys. egzemplarzy, a w następnym roku wyniesie nawet 13 tys. sztuk. Obecnie aż 94% udziału w sprzedaży hybryd w Polsce należy do Toyoty i Lexusa. Blisko połowa sprzedaży przypada na jeden model – Toyotę Auris.

Sprawdź: TEST Kia Optima 1.7 CRDI 7DCT XL: wcale nie egzotyczna

Ponieważ udział SUV-ów i crossoverów w sprzedaży stale rośnie i obecnie co piąty samochód, który wyjeżdża z salonu zalicza się do tych kategorii pojazdów, plany dotyczące Niro w Polsce zakładają sprzedaż 150 egzemplarzy w 2016 r., rok później już 500 sztuk (w tym około 100 egzemplarzy hybrydy typu plug-in, której debiut zaplanowano w przyszłym roku) i 600 egzemplarzy w 2018 r. (w tym 200 sztuk Niro plug-in).

Pod względem wymiarów zewnętrznych Niro idealnie odpowiada kompaktowym hatchbackom, wciąż bardzo popularnym w Polsce i w Europie. Nowy, hybrydowy crossover Kia jest o 2 cm dłuższy (4335 mm) od wspomnianej wcześniej Toyoty Auris w wersji hatchback i tylko o 13 cm krótszy od siostrzanej Kia Sportage, od której ma nawet większy rozstaw osi o 3 cm (2700 mm). Przy wymiarach zewnętrznych klasycznego, kompaktowego hatchbacka Kia Niro oferuje wszystkie zalety bardzo modnych teraz crossoverów – wygodne wsiadanie i wysiadanie, podwyższoną pozycję za kierownicą, atrakcyjnie stylizowane nadwozie oraz bardzo funkcjonalne wnętrze.

Hybrydowy układ napędowy składa się z 1.6-litrowego benzynowego silnika GDI (moc 105 KM i 147 Nm) z bezpośrednim wtryskiem, litowo-jonowych akumulatorów, silnika elektrycznego o mocy 32 kW i 6-biegowej przekładni z dwoma sprzęgłami (6DCT). Łączna moc hybrydowego zespołu napędowego wynosi 141 KM i 170 Nm. Celem inżynierów podczas testów homologacyjnych jest uzyskanie emisji CO2 na poziomie 89 g/km, którą osiągnięto podczas wewnętrznych prób. Konstrukcja podwozia wykorzystuje z przodu kolumny McPhersona, a z tyłu niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami dolnymi.

Przeczytaj: TEST Kia Cee'd 1.0 T-GDi GT Line: piątkowa uczennica

Ważący 33 kg litowo-jonowy akumulator o pojemności 1,56 kWh jest jak dotąd najlżejszym i najbardziej wydajnym kiedykolwiek wykorzystywanym w samochodach Kia. Firma Kia chwali się, że akumulator zastosowany w Niro odznacza się o nawet 50% wyższą gęstością energii i o 13% większą wydajnością energetyczną niż akumulatory stosowane u konkurentów. Zbiornik na benzynę ma pojemność 45 litrów, a bagażnik pomieści 421 litrów ładunku.
.

Kia Niro - polski cennik
.

wersja M L XL
1.6 GDi 141 KM 6DCT 86 900 zł 94 900 zł 107 900 zł

Podstawowa Kia Niro w wersji M kosztuje 86 900 zł. Auto seryjnie posiada m.in.: 7 poduszek powietrznych, system Kia Lane Keep Assist, pakiet bezpieczeństwa ABS + BAS + ESS + ESC + HAC + VSM, czujniki ciśnienia powietrza w oponach, automatyczną i dwustrefową klimatyzację, radioodtwarzacz MP3 z 5" ekranem dotykowym, światła do jazdy dziennej i tylne lampy wykonane w technologii LED, elektrycznie przednie i tylne szyby, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów pokryte skórą, regulację wysokości fotela kierowcy i pasażera, asymetrycznie dzieloną i składaną tylną kanapę z podłokietnikiem, 16-calowe obręcze kół wykonane z lekkich stopów, dojazdowe koło zapasowe. Najbogatsza wersja XL kosztująca 107 900 zł wyposażona jest biksenonowe reflektory, nawigację satelitarną, sprzęt audio marki JBL, fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 8 płaszczyznach, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, czy w system bezkluczykowy.

Źródło: Kia

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: