Infiniti Q50 V6 twin-turbo w dwóch wariantach mocy

2016-01-07 9:30

Pod maskę Infiniti Q50 trafia nowy podwójnie turbodoładowany silnik benzynowy V6 o pojemności 3-litrów. Żeby było ciekawiej, Japończycy przygotowali dwie wersje mocowe dla tej jednostki, z czego pierwsza osiąga 304 KM, a druga 405 KM.

Jednostka napędowa 3.0 V6 twin-turbo jest zupełnie nową konstrukcją. Napęd skonstruowano z myślą o zwiększeniu radości z jazdy, oddając kierowcy do dyspozycji wyższą moc i moment obrotowy. Silnik jest lżejszy o 19 proc. i ma zredukowany rozmiar w stosunku do starszych silników V6 Infiniti. Efekt ten uzyskano po zastosowaniu aluminiowego i bardziej zwartego bloku cylindrów.

Zobacz: Byliśmy w pierwszej fabryce samochodów Infiniti w Europie

Począwszy od 2016 roku w nowy silnik 3.0 V6 twin-turbo wyposażane będą wybrane modele Infiniti. Jednostka napędowa dostępna będzie w dwóch wariantach mocy. Obie wersje opierają się na tych samych rozwiązaniach konstrukcyjnych i technologiach. Potężniejszy wariant rozwija 298 kW (405 KM) mocy przy 6400 obr./min. oraz 475 Nm w zakresie 1600-5200 obr./min. Słabszy oferuje 224 kW (304 KM) przy 6400 obr./min i 400 Nm w zakresie 1600-5200 obr./min.

Wariant 300-konny jest wyposażony w pojedynczą pompę wody, natomiast 400-konny w dwie, co sprzyja optymalizacji bilansu termicznego przy pracy pod większym obciążeniem. Ponadto zastosowanie w czterystukonnej wersji optycznego czujnika prędkości turbosprężarki pozwala na większą prędkość wirowania turbiny, co wpływa na podniesienie mocy o 30%. Do układu sterowania rozrządem dodano nowy elektryczny aktuator, który zwiększa szybkość reakcji przepustnicy, a tym samym i silnika na dyspozycje kierowcy. Dzięki precyzyjniejszej kontroli procesu spalania silnik w efektywniejszy sposób wykorzystuje paliwo. System turbodoładowania może pracować z prędkością nawet 220 000 obr./min przy jednolitym obciążeniu, a przy chwilowym jego zwiększeniu aż do 240 000.

Osiągi Infiniti Q50 V6 twin-turbo nie zostały na razie ujawnione. Nowy silnik V6 będzie produkowany w fabryce jednostek napędowych w Iwaki w Japonii. Infiniti Q50 V6 twin-turbo zostanie wyposażone w specjalny układ wydechowy, 19-calowe koła z oponami typu run-flat, zmodyfikowane zawieszenie i system Dynamic Digital Suspension (elektronicznie sterowane trybami pracy zawieszenia).

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki