SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Debiut Jaguara E-Pace: drugi SUV w kociej rodzinie

Debiut Jaguara E-Pace: drugi SUV w kociej rodzinie

14.07.2017, godz. 18:08
Jaguar E-Pace
Jaguar E-Pace foto: Jaguar

Jaguar przedstawia najmłodszego członka rodziny. E-Pace będący najmniejszym "kociakiem" w gamie brytyjskiego producenta samochodów, jest już drugim pojazdem typu SUV obok większego F-Pace. Z czasem do tej rodziny dołączy jeszcze jeden nieco wyżej zawieszony nad ziemią pojazd - I-Pace z napędem elektrycznym, który wraz z modelem E-Pace będzie produkowany w fabryce Magna Steyr w austriackim Graz.

Nowy kompaktowy SUV Jaguara został stylistycznie upodobniony do sportowego F-Type. Widać to przede wszystkim po pasie przednim, gdzie zastosowano charakterystyczny kształt lamp. Osadzone na dużych kołach (nawet 21-calowych) nadwozie o muskularnych proporcjach cechuje się krótkimi zwisami. Nawiązanie do większego modelu F-Pace wyraźnie widać dzięki opadającej linii dachu i charakterystycznemu konturowi bocznych okien.

Jaguar E-Pace mierzący 4395 mm długości jest pojazdem 5-miejscowym. Dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2681 auto oferuje komfort jazdy zarówno w przednim, jak w tylnym przedziale. Podobnie jak w większym F-Pace w wyposażeniu nie zabraknie wirtualnego zestawu wskaźników o przekątnej 12,3" z matrycą TFT oraz wyświetlacza przeziernego HUD. Ponadto system pokładowy Touch Pro nowej generacji z 10-calowym ekranem dotykowym, zapewnia pasażerom dostęp do rozmaitych aplikacji (m.in. Spotify), z których można korzystać za pomocą opracowanego przez Jaguar Land Rover rozwiązania InControl Apps. Lokalna sieć 4G Wi-Fi obsługuje do 8 urządzeń mobilnych. Każda osoba podróżująca autem ma możliwość podłączenia przenośnych urządzeń do gniazd zasilania. Auto może być wyposażone nawet w cztery gniazda 12V oraz pięć portów USB. Bagażnik imponuje pojemnością 577 litrów, którą uzyskano poprzez zastosowanie zaawansowanego układu zawieszenia tylnego Integral Link.

Zobacz też: Range Rover Velar - pełny polski cennik SUV-a

Rozwiązania techniczne zastosowane w podwoziu mają być gwarancją świetnych własności jezdnych na każdym rodzaju nawierzchni. Tylne zawieszenie Integral Link pozwoliło uzyskać zwinność i pewność prowadzenia, bez konieczności zmniejszania komfortu podróży. System Configurable Dynamics umożliwia kierowcy indywidualne dopasowanie ustawień przepustnicy, automatycznej skrzyni biegów, układu kierowniczego oraz aktywnego zawieszenia Adaptive Dynamics. System Adaptive Dynamics analizuje komendy wydawane przez kierowcę oraz kontroluje ruchy kół i przechyły nadwozia, by odpowiednio dobrać stopień wstępnej sztywności zawieszenia i dostosować siłę tłumienia amortyzatorów. Takie rozwiązanie zapewnia lepszą kontrolę nad przechyłami bocznymi nadwozia i poprawia trakcję we wszystkich warunkach drogowych.

E-Pace to pierwszy Jaguar wyposażony wyłącznie w silniki benzynowe i wysokoprężne z rodziny Ingenium. Podstawowym motorem (z 5 dostępnych) będzie ekonomiczna 2-litorwa jednostka wysokoprężna o mocy 150 KM i 380 Nm. Dwa kolejne diesle dostarczają 180 KM i 430 Nm lub 240 KM i 500 Nm. Benzynowy turbodoładowany motor 2.0 oferuje moc 249 KM i 365 Nm. Potężniejsza 300-konna odmiana (400 Nm maksymalnego momentu obrotowego) rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy (prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 243 km/h). Jednostki Ingenium w zależoności od wersji mocowej, współpracują z inteligentną 9-stopniową przekładnią automatyczną lub 6-biegową skrzynią ręczną. Auto będzie występować z napędem na przednią oś oraz w odmianach z napędem na cztery koła.

Modele E-Pace oraz E-Pace R-Dynamic będą dostępne w sprzedaży z pakietami wyposażenia S, SE oraz HSE. Auto już w podstawie zostanie wyposażone m.in. w szereg rozwiązań podnoszących poziom wygody kierowcy i pasażerów, system multimedialny Touch Pro, światła LED, kamerę cofania, system monitorowania poziomu zmęczenia kierowcy czy układ awaryjnego hamowania.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: