Jaguar F-Pace w szczegółach: debiut dynamicznego SUV-a

2015-09-15 12:53

Brytyjczycy wychodząc na przeciw oczekiwaniom bogatych klientów, skonstruowali ekskluzywny produkt będący SUV-em. Debiutujący oficjalnie Jaguar F-Pace, który jest pierwszym tego typu autem w historii marki, ma być alternatywą dla niemieckich produktów, które zdążyły się zadomowić na światowych rynkach.

Nowy Jaguar F-Pace to sportowy crossover, zaprojektowany i skonstruowany z naciskiem na osiągi, szybkość reakcji i jakość wykończenia, przy zachowaniu funkcjonalności i codziennej wszechstronności. Auto wykorzystuje lekką konstrukcję aluminiową - wersja z napędem na tył waży tylko 1665 kg. Rozmiary to dokładnie: 4731 mm długości, 1936 mm szerokości i 1652 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2874 mm, a prześwit to spore 213 mm. Wartości kąta natarcia i zejścia to odpowiednio 25,5 i 26,0 stopni. Wrażenie robi głębokość brodzenia aż 525 mm.

Stylistycznie wyżej zawieszony Jaguar prezentuje czystość linii i proporcji z cechami inspirowanymi sportowym modelem F-Type (podobieństwa w grafice tylnych lamp, wlotów powietrza w zderzakach). Takie elementy, jak potężny grill, wąskie reflektory full-LED, kute 22-calowe obręcze, czy krótki przedni zwis, to charakterystyczne cechy pierwszego SUV-a marki Jaguar.

Przeczytaj: TEST Jaguar XE 2.0 T R-Sport: nowicjusz na froncie premium

Wnętrze stanowi połączenie wysokiej klasy materiałów i wykończenia z luksusami takimi jak podgrzewane tylne siedzenia z elektrycznie odchylanymi oparciami. Kierowca w obsłudze auta wykorzysta najnowsze technologie, w tym system multimedialny InControl Touch Pro z 12.3-calowym wyświetlaczem (podstawowa wersja z ekranem 8-calowym), czy wirtualny zestaw wskaźników HD. System oparty jest o czterordzeniowy procesor z dyskiem SSD o pojemności 60 GB, pracującym w sieci Ethernet o przepustowości do 1 Gb/s. Wysokiej klasy zestaw audio z 17 głośnikami o mocy łącznej 825 W, opracowano we współpracy z firmą Meridian. Bagażnik oferuje imponującą pojemność 650 litrów.
.

Mocne jednostki napędowe

Jaguara F-Pace napędzać mogą różne silniki spełniające normy Euro 6. W pełni aluminiowy silnik wysokoprężny Ingenium o pojemności 2.0 litra wytwarza 180 KM i 430 Nm. W wersji z manualną przekładnią i napędem na tylną oś zużywa 4,9 l/100 km i emituje zaledwie 129 g/km CO2 w cyklu mieszanym. Większa jednostka wysokoprężna 3.0 V6 oferuje moc 300 KM i 700 Nm. Motor występuje wyłącznie w połączeniu z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,2 sekundy (obiecywane średnie zużycie paliwa to 6,0 l/100 km w cyklu mieszanym).

Podstawowym benzynowym silnikiem jest 2.0 litra z turbosprężarką o mocy 240 KM i 340 Nm. Po połączeniu z 8-biegowym "automatem" rozpęd do "setki" trwa 7,5 s. Kierowcy szukający najmocniejszych wrażeń znajdą je w postaci doładowanych silników V6 o pojemności 3.0-litra i mocy 340 KM i 380 KM. Te całkowicie aluminiowe jednostki charakteryzują się błyskawiczną reakcją na gaz, liniowym rozwijaniem mocy i wyjątkowym brzmieniem układów dolotowego i wydechowego. Obie wersje są łączone z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła. Silnik o mocy 380 KM występuje tylko w modelach S i potrafi rozpędzić auto do 100 km/h w zaledwie 5,5 sekundy.

Jaguar F-Pace trafi do sprzedaży na przełomie 2015 i 2016 roku.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki