Kia cee'd po odświeżeniu z silnikiem 1.0 Turbo

2015-06-26 12:04

Zyskująca na popularności w Europie koreańska Kia cee'd, przeszła ważną modernizacją. Kompakt otrzymał zmiany nadwozia, poprawiła się jakość wystroju wnętrza i wyciszenie, a największa rewolucja zaszła pod maską.

Kia cee'd dostała szereg zmian wizualnych z myślą o unowocześnieniu jej wizerunku. Zmiany przedniego pasa objęły mocniej zarysowany zderzak z chromowanymi obwódkami wokół lamp przeciwmgielnych oraz nowy owalno-oczkowy wzór maskownicy grilla. Grill w kształcie tygrysiego nosa pozostał, tak jak wydłużone reflektory ze zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi. Z tyły wymieniono zderzak ze wstawioną nową formą odblasków, a lampy zostały wykonane w technologii LED. Uzupełnieniem są nowe wzory felg ze stopów lekkich o średnicy 16 lub 17 cali.

Stylistyczne zmiany w kabinie to ożywiona chromowanymi wykończeniami deska rozdzielcza, tunel środkowy oraz panel wskaźników. W wersjach cee’da napędzanych silnikiem wysokoprężnym modyfikacje wnętrza mają na celu wyższą skuteczność tłumienia hałasów, drgań i wibracji. W wykładzinach dywanowych i kanałach wentylacyjnych zastosowano nowe materiały głuszące, a celem ograniczenia przenoszonych do kabiny drgań silnika, tablica przyrządów otrzymała podwójną warstwę pianki tłumiącej. Kadłub, miskę olejową oraz filtr DPF silników Diesla pokryto materiałem dźwiękochłonnym. W aucie po liftingu pojawia się poprawiony system nawigacji audio-wizualnej (AVN) o nowej grafice dla 7-calowego ekranu w konsoli centralnej.

Zobacz też: Nowa Kia Optima oficjalnie pokazana: lżejsza i lepsza

Najważniejszy punkt liftingu to szersza gama jednostek napędowych (wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6). Samochód Kia cee'd szykowany na rok modelowy 2016, otrzyma m.in. 3-cylindrowy silnik 1.0 T-GDI (benzynowy turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa), zaprojektowany w ramach trendu downsizingowego. Silnik T-GDI jest dziełem koreańskiego centrum R&D Kia w Namyang, a na jego wyposażenie wchodzi wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa, zintegrowany kolektor wydechowy, czy zaawansowany system chłodzenia. W Europie moc jednostki 1.0 T-GDI będzie wynosić 120 KM i 172 Nm (przy 1500-4000 obr./min).

Modernizacji poddany został również silnik wysokoprężny 1.6 CRDi, który z myślą o redukcji oporów tarcia otrzymał nowy układ wysokociśnieniowego wtrysku paliwa i pompę oleju o zmiennej wydajności. W wersji 110-konnej emisja CO2 spada do 102 g/km lub nawet 94 g/km z systemem Kia ISG (Idle Stop & Go). Dostępny zarówno w nowej gamie cee’da jak i GT Line wzmocniony silnik 1.6 CRDi rozwija moc 136 KM i moment 280 Nm (poprzednio 128 KM i 265 Nm). Oferta jednostek napędowych dalszym ciągu zawierać będzie benzynowe 1.6 GDI 136 KM, 1.4 MPI 100 KM, a także wysokoprężne 1.4 CRDi.

Inna nowość to 7-stopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia DCT. Skrzynia ta dostępna będzie wyłącznie w tandemie ze 136-konnym silnikiem 1.6 CRDi. Standard to natomiast sześciostopniowa przekładnia manualna. Inżynierowie wprowadzili też szereg modyfikacji w zespole podwozia i zawieszenia.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki