Kia Optima Sportswagon: debiut wyczekiwanej odmiany kombi

2016-02-18 12:18

Kia prezentuje pierwsze kombi klasy średniej w swojej historii. Kia Optima doczekała bardziej użytecznej odsłony z przedłużoną tylną częścią nadwozia, zyskując dopisek Sportswagon w nazwie.

Optima Sportswagon to samochód produkcyjny wzorowany na modelu studyjnym o nazwie Sportspace. Sylwetka charakteryzuje się opływową i dynamiczna linią, a wnętrze wysoką jakością wykończenia, podobnie jak to się ma w Optimie w wersji sedan. Nowa powiększona odmiana to przede wszystkim przestronniejsza i bardziej funkcjonalna kabina. Pod względem wymiarów zewnętrznych długość mierzy 4855 mm, szerokość 1860 mm, a wysokość wynosi 1470 mm. Bagażnik jest w stanie pomieścić 553 litry - to o 48 l więcej w porównaniu z sedanem. Oparcia tylnej kanapy składają się w proporcji 40:20:40.

Pierwsze kombi segmentu D w historii marki Kia zostało wyposażone w nowoczesny, audio-wizualny system nawigacyjny dostępny z 7- lub 8-calowym ekranem dotykowym. Cyfrowe radio DAB, już dostępne w wielu europejskich krajach, w pełni współpracuje z systemem AVN. Ponadto, Optima Sportswagon jest pierwszym modelem Kia, którego system multimedialny został przystosowany do współpracy z aplikacjami Android Auto i Apple CarPlay. Pierwsza z nich umożliwia pełną integrację z pokładowym systemem multimedialnym urządzeń mobilnych z systemem Android 5.0 (Lollipop) i wyższym, natomiast druga – iPhone'ów serii 5 i nowszych. Obydwie aplikacje umożliwiają kierowcy głosową obsługę urządzenia mobilnego, bez konieczności odrywania rąk od kierownicy i oczu od drogi. Na wyposażeniu może znaleźć się bezprzewodowa ładowarka o mocy 5W do ładowania urządzeń mobilnych. Dla miłośników dobrego i czystego brzmienia Kia przygotowała system audio Harman Kardon Premium Sound o mocy 590 W z zewnętrznym wzmacniaczem, 8 głośnikami i subwooferem.

Zobacz też: Nowa Kia Optima - poznaj polski CENNIK limuzyny

Napędzana na przednie koła Optima Sportswagon będzie oferowana z trzema silnikami do wyboru, spełniającymi normę emisji spalin Euro 6. Najsłabszą jednostką napędową jest turbodiesel 1.7 CRDi o mocy 141 KM. Benzynowy silnik wolnossący 2.0 CVVL osiąga moc 163 KM. Najmocniejsza i najbardziej sportowa z wyglądu odmiana GT Line otrzymała turbodoładowany silnik 2.0 T-GDI o mocy 245 KM i 353 Nm, współpracujący wyłącznie z 6-biegowym automatem. Standardowo, 1,7-litrowy turbodiesel współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Jako opcję będzie można wybrać nową, 7-stopniową skrzynię biegów z dwoma sprzęgłami. Silnik 2.0 CVVL seryjnie współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Za dopłatą, do tego silnika można wybrać klasyczny 6-biegowy automat. Ponad to Optima w wyposażeniu otrzymała wiele innowacyjnych i zaawansowanych systemów asystujących, wpływających na poprawę bezpieczeństwa jazdy.

Światowa premiera nowej Optimy Sportswagon odbędzie się podczas 86. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie (3-16 marca 2016 r.). Auto trafi do sprzedaży w Europie w czwartym kwartale 2016 roku. Samochód będzie produkowany w koreańskiej fabryce Kia w Hwasung.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki