SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Kia Soul EV: pierwsza elektryczna Kia dla Europy już w produkcji - ZDJĘCIA

Kia Soul EV: pierwsza elektryczna Kia dla Europy już w produkcji - ZDJĘCIA

15.06.2014, godz. 09:31
Elektryczna Kia Soul EV dla Europy
foto: Kia

Kia Motors rozpoczęła seryjną produkcję elektrycznych samochodów Kia Soul EV, przeznaczonych do sprzedaży eksportowej. Zeroemisyjny model EV to pierwszy samochód o napędzie elektrycznym tej marki, jaki będzie oferowany poza obszarem Republiki Korei.

Potencjał samochodów elektrycznych zaczyna być coraz bardziej doceniany, a rozwój technologii silników zasilanych prądem i systemu ich ładowania, nabiera niesamowitego tempa. Teraz także Kia zaproponuje klientom zagranicznych rynków własny zero-emisyjny samochód, którym będzie Kia Soul EV. Pierwsze pojazdy zjeżdżające z linii montażowej trafią na wybrane rynki Europy, gdzie do oficjalnej dystrybucji wejdą w drugiej połowie bieżącego roku. Kia Soul EV powstaje w koreańskim zakładzie Kia Gwangju, a roczny wolumen produkcji planowany jest początkowo na 5000 sztuk.

Przeczytaj też: Kia Rio z fabryczną instalacją gazową w sprzedaży

Dzięki złożonej ze 192 ogniw baterii polimerowych akumulatorów litowo-jonowych o łącznej pojemności 27 kWh, Kia Soul EV posiada zasięg 212 kilometrów z jednego ładowania (zasięg formalnie w Europie certyfikowany). Ładowanie akumulatorów odbywa się przez podłączenie do standardowej, domowej sieci elektrycznej i w przypadku pełnego rozładowania – trwa do pięciu godzin z użyciem  standardowego, "pokładowego" prostownika-ładowarki o mocy 6,6 kW. Przy zastosowaniu ładowarki prądu stałego 100 kW ładowanie do 80% pojemności trwa tylko 25 minut lub 33 minuty z ładowarki 50 kW.

Do napędu użyto silnik elektryczny o mocy 81,4 kW (110 KM) wytwarzający dostępny już od startu moment obrotowy 285 Nm. Napęd przekazywany jest na koła przednie za pośrednictwem jednostopniowej przekładni redukcyjnej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi ok. 11,2 sekund, a prędkość maksymalna sięga 145 km/h. Podwyższeniu wydajności napędu służy regeneratywny układ hamulcowy (Regenerative Braking System) pozwalający odzyskiwać i recyrkulować energię kinetyczną generowaną w trakcie spokojnej jazdy oraz hamowania.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: