Kia Sportage po liftingu z miękką hybrydą

2018-05-23 14:36

Kia Sportage przeszła modernizację. Do europejskiego i światowego bestsellera klasy SUV wprowadzono liczne ulepszenia. Auto ma poprawiony design nadwozia i wnętrza, nowe silniki i systemy multimedialne oraz układy zwiększające bezpieczeństwo jakich wcześniej w tym modelu nie było.

Kia Sportage po liftingu to pierwszy samochód marki Kia, który w ramach globalnej strategii elektryfikacji modeli został wyposażony w zespół napędowy typu "mild hybrid" składający się z wysokoprężnej jednostki napędowej oraz silnika elektrycznego o napięciu 48V. Nowy zespół napędowy jest oznaczony jako EcoDynamics+. To jednostka 2.0 CRDi z rodziny "R" połączona z silnikiem elektrycznym o napięciu 48V. W hybrydowym zespole napędowym typu "mild hybrid" silnik elektryczny, zasilany z akumulatora o napięciu 48V, wspiera spalinową jednostkę napędową podczas przyspieszania. Dzięki nowemu, sterowanemu elektronicznie Mild-Hybrid Starter-Generator, który przełącza się pomiędzy dwoma trybami pracy – "silnik" i "generator", wydłuża się czas kiedy silnik spalinowy jest wyłączony. To pozwala obniżyć emisję CO2 o nawet 4% według testów normy WLTP.

Dotychczas montowany wysokoprężny silnik CRDi o pojemności 1.7 litra (z bezpośrednim wtryskiem typu common-rail) został zastąpiony przez nową, wydajniejszą jednostkę 1.6 litra z rodziny "U3", która jest najczystszym silnikiem wysokoprężnym w historii marki Kia. Nowy turbodiesel występuje w dwóch wariantach mocy – 115 KM i 136 KM. W mocniejszej wersji Sportage jest dostępny z napędem na cztery koła i 7-biegową przekładnią z dwoma sprzęgłami.

Przeczytaj: TEST Kia Sportage 1.7 CRDI 6MT 2WD L

Kia jest pierwszym producentem aut na świecie, który oprócz samochodów napędzanych tradycyjnymi jednostkami napędowymi oferuje modele hybrydowe, hybrydy typu plug-in, auta elektryczne i hybrydę typu "mild hybrid" z silnikiem elektrycznym o napięciu 48V. Do 2025 roku Kia Motors planuje poszerzyć ofertę o 16 nowych modeli z zaawansowanym zespołem napędowym. Wśród nich znajdzie się 5 nowych samochodów hybrydowych, 5 hybryd typu plug-in, 5 aut elektrycznych i nowy samochód elektryczny z ogniwami paliwowymi, którego debiut zaplanowano już na 2020 rok.

Atrakcyjniejszy wygląd

Zmiany w stylistyce nadwozia Sportage obejmują nowe zderzaki z przodu i z tyłu, nowe przednie i tylne światła oraz nowe 16-, 17- i 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów. W ramach wyposażenia dodatkowego będą dostępne chromowane elementy wykończeniowe we wnętrzu, chromowana osłona chroniąca silnik od spodu oraz pięć nowych kolorów nadwozia.

Model GT Line jest wyposażony w czarną, błyszczącą, mocno przetłaczaną osłonę chłodnicy, lakierowaną na wysoki połysk w kolorze czarnym i srebrnym płytę chroniącą silnik oraz w wstawki z ciemnego chromu na progach i na pokrywie bagażnika. Zarezerwowane dla modelu GT Line 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów zostały przeprojektowane. Wszystkie wersje silnikowe są wyposażone w podwójną końcówkę układu wydechowego oraz w lampy przeciwmgielne LED w kształcie kostek lodu.

Sprawdź: TEST Kia Optima Kombi GT: dwa w jednym

W kabinie zmieniono, między innymi, zestaw wskaźników i kierownicę oraz zastosowano czarno-szarą tapicerkę. Do wersji GT Line jest dostępna nowa czarno-szara tapicerka skórzana lub (jako opcja) czarna z czerwonymi akcentami. Sportage po liftingu będzie dostępny z najnowszymi systemami asystującymi, które obejmują aktywny tempomat z funkcją Stop & Go, kamery Around View Monitor ułatwiające parkowanie i Driver Attention Warning, czyli system wykrywający zmęczenie kierowcy. Do wyboru będą dwa nowe systemy multimedialne – z ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali oraz 8-calowy niemal bez ramki dookoła.

W 2017 roku Kia sprzedała ponad 131.000 egzemplarzy Sportage, co stanowi jedną czwartą całkowitej sprzedaży w Europie. W ramach liftingu odświeżono również wersję GT Line. Sprzedaż w Europie Sportage po liftingu rozpocznie się w trzecim kwartale 2018 roku.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki