SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Kia Stinger - benzynowe V6, napęd na tył i 5,1 do setki!

Kia Stinger - benzynowe V6, napęd na tył i 5,1 do setki!

10.01.2017, godz. 11:07
Kia Stinger GT
Kia Stinger GT foto: Kia

Po kilku latach oczekiwań Kia stworzyła samochód oparty na koncepcie z 2011 roku. Stinger, bo tak nazywa się flagowy sedan, został zaprezentowany na salonie samochodowym w Detroi, który chce konkurować ze znacznie droższymi modelami.

Za stylizację Kii Stinger odpowiada Peter Schreyer, który wcześniej nakreślił między innymi Audi TT. Może dlatego model Kii tak bardzo podobny jest do Audi A7. Z tyłu można też zauważyć inspirację Dodgem Chargerem. Z przodu z kolei bardzo wzorowano się na BMW serii 4, choć zachowano charakterystyczny dla marki grill w kształcie tygrysiego nosa.

Zobacz też: Kia Picanto na oficjalnych zdjęciach przedpremierowo!

Co ciekawe, rozstaw osi wynoszący 2905 milimetrów jest większy nie tylko od konkurentów pokroju Audi A4, lecz nawet znacznie droższych Lexusa GS czy Mercedesa CLS. Kia twierdzi, że Stinger będzie największym samochodem w klasie, zapewniającym ogromną przestrzeń wewnątrz.

Na chwilę obecną wiemy o dwóch silnikach, które mogą znaleźć się pod maską Stingera. Podstawową jednostką jest czterocylindrowy motor wspomagany turbosprężarką o mocy 255 koni mechanicznych, generujący 353 niutonometrów momentu obrotowego. Dla szukających większych mocy producent przygotował V6 twin turbo o mocy 365 koni mechanicznych. Kia Stinger z taką jednostką przyspiesza do setki w 5,1 sekundy!

Sprawdź również: Kia Optima Plug-in Hybrid - polski CENNIK

Na razie nie wiadomo nic o opcji wysokoprężnej. Z każdym silnikiem sparowana będzie ośmiobiegowa skrzynia automatyczna, przekazująca moc domyślnie na tylną oś. Napęd 4x4 jest opcjonalny.

Kia zwróciła również uwagę na prowadzenie Stingera, a nad projektem czuwał Albert Biermann, który pracował wcześniej w BMW. Płytę podłogową znamy już z Genesisa G80. Właściwości jezdne polepszono dzięki zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości (wpływa na sztywność pojazdu), jak i amortyzatorów o zmiennej charakterystyce. Z tyłu zamontowano zawieszenie wielowahaczowe.

Producent wyjawił, że w kabinie znajdziemy tapicerkę ze skóry Nappa, opcjonalnie audio Harman Kardon o mocy 720 watów (15 głośników) a także wyświetlacz HUD. Nie zabraknie również rozmaitych systemów bezpieczeństwa jak automatyczny system hamowania, adaptacyjny tempomat czy nawet czujniki ruchu poprzecznego z tyłu.

Źródło: Kia
autor: Mateusz Lubczański zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: