SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Koniec BMW M3 - ostatnie egzemplarze zjeżdżają z taśmy produkcyjnej - WIDEO

Koniec BMW M3 - ostatnie egzemplarze zjeżdżają z taśmy produkcyjnej - WIDEO

08.07.2013, godz. 08:00
BMW M3
foto: BMW

Ostatnie egzemplarze M3 zjeżdżają z taśmy produkcyjnej - BMW oficjalnie poinformowało o zakończeniu produkcji sportowego modelu. Co więcej, to ostatnie M3 w wersjach coupe i cabrio, ponieważ następca będzie miał już zmienione nazewnictwo na M4. To koniec pewnej epoki, bowiem z obecną generacją umrą również ostatnie wolnossące jednostki napędowe montowane w tej wyjątkowej serii - każde kolejne będą mieć pod maską turbodoładowane motory.

Odchodząca generacja "em-trójki" to wyjątkowy projekt, ponieważ to jak dotąd pierwsze i ostatnie M3 z silnikiem V8 i to w dodatku wolnossącym. BMW E92 zostało pokazane w roku 2007 w trakcie salonu samochodowego w Genewie. Do napędu posłużyła 4-litrowa jednostka generująca 420 KM, a sprint do setki zajmował tylko 4.8 s (w wersji z manualem), a w roku 2008 opcjonalnie można było zakupić skrzynię DCT, która jeszcze zmniejszyła ten czas. Prędkość maksymalna była ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

W roku 2010 klienci mogli się skusić na wyczynową wersję GTS, która została zmodyfikowana pod kątem toru wyścigowego i zawierała m.in. klatkę bezpieczeństwa oraz poprawione zawieszenie. Co więcej wzrosła również pojemność silnika (do 4.4 l), co dało efekt przyrostu mocy o równe 30 KM oraz zdjęto elektroniczny kaganiec co pozwoliło na rozpędzenie się do 305 km/h. Czas 0-100 km/h również uległ poprawie i wynosił on 4.4 s.

W sumie od debiutu w roku 2007 wyprodukowano 40 000 egzemplarzy coupe, 10 000 sedana i 16 000 kabrioletu "em-trójek". Teraz przechodzi on na zasłużoną emeryturę, jednak za każdym razem jego widok będzie przypominał nam o wspaniałej historii BMW M3.

WIDEO - zobacz materiał o BMW M3 GTS

autor: Łukasz Kuźmiuk zobacz inne artykuły tego autora
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: