Koreański hybrydowy Diesel: Kia Optima T-Hybrid z naciskiem na ekologię - FOTO

2014-10-06 13:22

Koncepcyjna Kia Optima T-Hybrid to koreańska próba stworzenia jeszcze bardziej oszczędnego sedana. Projekt dieslowsko-elektrycznego zespołu napędowego, ma umożliwiać jazdę w trybie wyłącznie elektrycznym z niską prędkością oraz podczas spokojnej jazdy szosowej – z funkcją ładowania akumulatorów podczas hamowania.

Kia Optima T-Hybrid napędzana jest 1.7-litrowym turbodieslem CRDi (moc 136 KM) w parze z niewielkim silnikiem elektrycznym czerpiącym energię z 48-woltowej baterii akumulatorów ołowiowo-węglowych. Powodem wyboru takich baterii – w przeciwieństwie do akumulatorów litowo-jonowych, jest brak konieczności intensywnego chłodzenia podczas pracy oraz względna łatwość recyklingu.

Czytaj też: Nowa Kia Sorento 2015: debiut wersji dla Europy - GALERIA

Kia Optima T-Hybrid wyposażona jest w zeroemisyjny system oszczędnościowy paliwa Stop/Start oraz napędzany paskiem wieloklinowym generator prądu, zamiast tradycyjnego alternatora. Tego rodzaju zespół napędowy pozwala zmniejszyć masę akumulatorów rozruchowych oraz masę rozrusznika pod kątem poprawy rozkładu obciążenia lecz także i własności jezdnych pojazdu. System ten umożliwia zastosowanie innowacyjnej, elektrycznej sprężarki doładowania dla silnika CRDi (w uzupełnieniu klasycznej turbosprężarki), a to w celu zwiększenia momentu obrotowego silnika i skrócenia reakcji na pedał przyspieszenia przy niskich prędkościach obrotowych.

Technologia z Optimy T-Hybrid ma spowodować obniżenie ogólnych kosztów eksploatacji przy zachowaniu dostępnej ceny zakupu dla klientów. Nowy system napędu typu "mild-hybrid" to technologia zwiększenia ekonomiki paliwowej pojazdów z napędem spalinowym i droga do obniżenia ogólnej emisji na obszarze Europy w przyszłości.

Na razie Kia nie planuje seryjnej produkcji modelu Optima T-Hybrid.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki