Król sedanów po liftingu - tak zmienił się Mercedes-Benz Klasy S

2017-04-19 13:05

Wprowadzona w 2013 roku do sprzedaży elegancka limuzyna oznaczona kodem W222, została poddana modernizacji. Okręt flagowy ze Stuttgartu zyskał sporo ważnych zmian, które za jednym zamachem trafiły do wszystkich wersji auta, łącznie ze sportowymi wydaniami AMG oraz najbardziej luksusowym Maybachem. Co zmieniło się w Mercedesie Klasy S?

Nowy Mercedes-Benz Klasy S pojawi się w sprzedaży już jesienią tego roku. Auto na pierwszy rzut oka niewiele różni się od dotychczas oferowanego modelu. Styliści przerysowali nieco zderzaki oraz przede wszystkim nadali nowy wygląd reflektorom. Przednie lampy z nowym potrójnym LED-owym paskiem do jazdy dziennej, wykorzystują technologię Multibeam LED dającą zasięg aż 650 metrów. Świetlne wypełnienie tylnych lamp także jest całkiem nowe.

Dużo zmian zastosowano pod maską. Do Klasy S wróciły 6-cylindrowe silniki rzędowe. 3-litrowy diesel pojawi się w dwóch wersjach mocy: 286 KM (S350d) oraz 340 KM i 700 Nm (S400d). Silnik V8 (S560) to teraz 4.0 litra (zamiast pojemności 5.4 litra), a generowana moc to aż 470 KM. Wersja AMG S63 4MATIC+ dostarczać będzie 612 KM i zapewniać sprint od 0 do 100 km/h w czasie 3,5 sekundy! Nie zabraknie też rasowej odmiany AMG S65 oraz najbardziej luksusowego Maybacha S600. Z czasem do oferty dołączy także hybryda typu plug-in.

Przeczytaj: TEST Mercedes-Benz GLS 500 4MATIC: precz z rozsądkiem

We wnętrzu od razu da się zauważyć nowy wzór kierownicy z zastosowanymi touchpadami do sterowania funkcjami wyświetlanymi na dwóch potężnych ekranach (każdy liczy 12,3 cala) wpasowanych w deskę rozdzielczą. Zaawansowane ekrany pokryto tym razem całościowo jedną taflą szkła, a multimedia rozbudowano o nowe funkcje. Totalną nowością dla zapewnienia maksymalnego komfortu podróżującym osobom, jest ustawinie "Energizing", które łączy działanie kilku systemów (klimatyzacja, masaże, podgrzewanie foteli, perfumowanie powietrza, oświetlenie, muzyka) i tworzy w samochodzie relaksujący klimat niczym w SPA.

Najważniejsze zmiany w Klasie S dotyczącą jednak systemów wsparcia. Inżynierowie podjęli kolejny ważny krok w kierunku autonomicznej jazdy. To zasługa zupełnie nowych oraz znanych, ale znacznie rozbudowanych funkcji wspomagania kierowcy. Systemy Active Distance Assist DISTRONIC i Active Steering Assist pozwolą jeszcze wygodniej utrzymywać bezpieczną odległość oraz właściwy tor jazdy, a układ automatycznej regulacji prędkości pojazdu uwzględni mijane zakręty i skrzyżowania. Na pokładzie znajdzie się też system Active Emergency Stop Assist oraz znacząco udoskonalony asystent zmiany pasa ruchu Active Lane Change Assist. Zakres funkcji automatyzacji poszerzono zgodnie z potrzebami kierowców – najnowsze rozwiązania zapewnią korzyści praktycznie na wszystkich rodzajach dróg. Udoskonalone kamera i systemy radarowe sprawią, że nowa Klasa S będzie miała jeszcze lepszy ogląd sytuacji na drodze, a w dodatku, po raz pierwszy, do oceny zachowania kierowcy wykorzysta dane z map oraz nawigacji.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają