SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Kurtyna opada - nowe Audi R8 drugiej generacji pręży muskuły na oficjalnych ZDJĘCIACH

Kurtyna opada - nowe Audi R8 drugiej generacji pręży muskuły na oficjalnych ZDJĘCIACH

26.02.2015, godz. 17:05
2015 Audi R8
2015 Audi R8 foto: Audi

Druga generacja Audi R8 odkrywa swoje tajemnice. Supersportowe auto zachowało charakterystyczny bojowy kształt 2-osobowego coupe, ale jego rysy stały się nieco mocniej zaostrzone, we wnętrzu zagościło sporo nowoczesnych technologii, a mocniejszy silnik zapewnia jeszcze lepsze osiągi.

Jak to bywa w przypadku kolejnych generacji pojazdów z Ingolstadt, szoku stylistycznego w przypadku drugiej generacji Audi R8 nie ma. Nadwozie owszem zostało przerysowane, a konstrukcja zmodernizowana, ale rozstaw osi i typowa elementy wyróżniające ten model spośród supersportowych aut pozostały.

Nowe R8 już w serii będzie posiadać w pełni LED-owe lampy z pasem świateł do jazdy dziennej, a opcjonalnie będzie można zamówić takie w technologi laserowej. Inaczej przedstawia się pas przedni, bo zderzak z wielkimi wlotami powietrza ma inny kształt ze zmienionym designem maskownic. Inne są boczne panele karoserii i wloty powietrza za drzwiami. Lampy z tyłu wyglądają nowocześniej, a dyfuzor w zderzaku stał się o wiele agresywniejszy. Podstawowe koła to 19-calowe obręcze z oponami 245/35 przód i 295/35 tył. Opcjonalne felgi 20-calowe obute są w opony 245/30 przód i 305/30 tył. We wnętrzu zagościła całkiem nowa deska rozdzielcza z innowacyjnymi multimedialnymi zegarami na czele (Audi virtual cockpit o wielkość 12,3-cala).

Zobacz też: Audi A4 B9: całkiem nowa generacja przyłapana bez maskowania - FOTO

Wiadomo, że auto będzie powstawać z silnikiem V10 w dwóch wersjach (V10 oraz V10 Plus). Centralnie lokowany motor benzynowy pozostał wolnossący i ma pojemność 5.2 litra. W pierwszej wersji jego moc to 540 KM (397 kW) i 540 Nm (wcześniej 525 KM i 530 Nm), a wersja V10 Plus będzie generować 610 KM (449 kW) i 560 Nm.

Takie siły przenoszone na koła przez zautomatyzowaną skrzynię S-tronic o 7 przełożeniach i napęd quattro, pozwolą osiągnąć nowemu Audi R8 lepsze wyniki. W modelu V10 (masa własna 1555 kg) pierwsze 100 km/h pojawi się na zegarach w 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 320 km/h (wcześniej 3,6 s i 314 km/h). Odmiana V10 Plus (waga 1454 kg) "setkę" osiągnie w 3,2 sekundy i pojedzie aż 330 km/h.

Debiut drugiej generacji Audi R8 przed szerszą publicznością odbędzie się na Salonie Samochodowym w Genewie, w dniach 3-15 marca.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Źródło: Audi
autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: