Mazda 3 z poprawkami na rok modelowy 2017

2016-07-14 15:59

Japończycy przeprowadzili modernizację Mazdy 3. Kompakt z roku modelowego 2017 otrzymał szereg nowych rozwiązań. Najważniejszymi jest debiut G-Vectoring Control - systemu wchodzącego w skład technologii SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS.

Wprowadzenie najpierw na japoński na rynek Mazdy 3 z roku modelowego 2017, jest jednocześnie światowym debiutem systemu G-Vectoring Control (GVC). Jest to pierwszy system wchodzący w skład nowego zestawu technologii SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS, zapewniających zintegrowaną kontrolę nad pracą silnika, skrzyni biegów, podwozia i nadwozia. GVC zmienia wartość momentu obrotowego generowanego przez silnik w celu optymalizacji dociążenia poszczególnych kół, podnosząc w ten sposób precyzję prowadzenia i komfort jazdy praktycznie w każdych warunkach.

Najnowsza kompaktowa Mazda w wersjach z silnikiem Diesla otrzymała bardzo precyzyjne sterowanie doładowaniem, które zwiększa elastyczność przy operowaniu pedałem przyspieszenia. Wprowadzono również innowacyjny system tłumienia wibracji powodujących charakterystyczne klekotanie silnika wysokoprężnego w trzech najważniejszych zakresach częstotliwości (Natural Sound Frequency Control), a służącą podobnemu celowi technologię Natural Sound Smoother zastosowano we wszystkich wersjach z silnikiem Diesla.

Sprawdź: Mazda 3 z silnikiem SKYACTIV-D 1.5 - pełny cennik

W środku Mazda 3 dostała udoskonalony wyświetlacz Head-up, prezentujący wysokiej jakości obraz w pełnych kolorach. Mazda poprawiła również ergonomię kierownicy. Jednym z zaawansowanych elementów wyposażenia podnoszących bezpieczeństwo aktywne i ograniczających skutki kolizji jest współpracujący z układem hamulcowym system zapobiegający kolizjom przy małej prędkości (Advanced SCBS). Dzięki kamerze optycznej, która zastąpiła stosowane dotychczas czujniki laserowe, system wykrywa inne pojazdy w większym zakresie prędkości, a także rozpoznaje obecność pieszych na jezdni. Doszedł też system adaptacyjnych świateł diodowych (ALH), obejmujący nieoślepiające światła drogowe, a także światła mijania o szerokim zasięgu, z układem automatycznego poziomowania.

Na rynku europejskim Mazda 3 z roku modelowego 2017 pojawi się jeszcze w tym roku. Oferta zespołów napędowych będzie nadal obejmowała trzy silniki benzynowe SKYACTIV-G (1.5 100 KM, 2.0 120 KM i 165 KM) oraz diesla SKYACTIV-D 1.5 105 KM. Silniki będą zespolone z sześciobiegowymi przekładniami manualnymi lub automatycznymi.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki