Mazda 6 po liftingu: duża modernizacja wnętrza i korekty nadwozia - GALERIA

2014-11-20 10:41

Nowa Mazda 6 wprowadzona do sprzedaży w 2012 roku, zaledwie po dwóch latach zalicza pierwszy facelifting. Poprawki na zewnątrz to tylko kosmetyka, ale za to w kabinie zgodnie z oczekiwaniami klientów pojawiło się już sporo nowego.

Jak informuje Mazda, model na rok 2015 ma ambicję spełnienia wszystkich oczekiwań przyszłych nabywców. Japończycy dołożyli wielkich starań, aby poprawić pojazd w paru ważnych aspektach. Samochód dojrzał, o czym świadczy bardziej nowatorski projekt wnętrza, który ma polepszyć funkcjonalność i komfort jazdy, a także gwarantować łatwiejszy dostęp do multimediów.

Numer 6 dostał szereg udoskonaleń. Korekta objęła formę wskaźników za kierownicą oraz konsoli środkowej i deski. Pojawił się 7-calowy wyświetlacz centralny, który zastąpił leciwy już ekran. Dodano multimedialny system łączności samochodowej MZD Connect, elektryczny hamulec postojowy, ogrzewanie tylnych siedzeń oraz sterowaną elektrycznie roletę przeciwsłoneczną tylnej szyby. Ponad zegarami doszedł zaawansowany wyświetlacz przezierny Active Driving Display. Poprawce uległy też konstrukcje przednich foteli i tylnych siedzeń. W ten sposób Mazda podnosi poziom i prestiż limuzyny segmentu D.

Czytaj też: Mazda CX-3 wjeżdża do segmentu miejskich crossoverów - WIDEO

Zmiany zewnętrzne objęły zmodyfikowany przedni grill wraz z charakterystycznym motywem skrzydła. Linie rozchodzące się z grilla łączą się z obudowami reflektorów LED. Wersja z silnikiem Diesla wyposażona jest teraz w zaawansowany system napędu na 4 koła (AWD). Technologia i-ACTIVSENSE przeszła dalsze udoskonalenia i obejmują nową funkcję adaptacyjnych reflektorów LED. Zmodyfikowano zawieszenie i poprawiono wygłuszenie całego nadwozia.

Pod maską bez zmian. 6-tka nadal będzie dostępna z silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa SKYACTIV-G o pojemności 2.0 litra i 2.5 litra. Jest też Diesel SKYACTIV-D o pojemności 2.2 litra. Z wersji dotychczasowej przejęte są również sześciobiegowe skrzynie: automatyczna SKYACTIV-Drive i ręczna SKYACTIV-MT. Motory są połączone ze stosowanym przez Mazdę systemem wyłączania silnika na jałowych obrotach i-stop i z systemem odzyskiwania energii z hamowania i-ELOOP.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki